Avatar billede sarid Nybegynder
06. februar 2004 - 16:44 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Client/server hjælp

Jeg har et projekt, som jeg gerne vil videre med. Jeg vil have en server, der står og venter på, at klienter spørge den om at gøre et eller andet. Jeg er lidt i tvivl om hvordan men gør det rent vb.net klient/server mæssigt.

Er der nogen, der kan hjælp mig komme i gang med dette klient/server program?

På forhånd mange tak.
Mvh,
Sarid
Avatar billede arne_v Ekspert
06. februar 2004 - 16:52 #1
Du skal først vælge mellem om du vil bruge sockets direkte. Eller du vil
bruge remoting.
Avatar billede sarid Nybegynder
12. februar 2004 - 14:39 #2
Hej Arne,

Jeg har benyttet mig for det mest af sockets men hvis remoting er smarter vil jegmeget gerne høre mere!
Avatar billede arne_v Ekspert
12. februar 2004 - 16:44 #3
Det afhænger lidt af hvilken slags client server program du vil lave.

Remoting er en implementation af det såkaldte proxy pattern og
klient kalder noget kode på server på samme måde som lokal kode
(i virkeligheden kalder man noget kode som man ikke selv har skrevet
der opfører sig ligesom koden på serveren og snakker med denne via
sockets).

Det kan være smart.

Du kan finde masser på nettet om .NET remoting.

Jeg har også skrevet en lille artikel om remoting i VB.NET - du kan
evt. prøve at læse den.

Når du har læst lidt om det kan du jo vurdere om det lyder som noget
der passer til din problem stilling.
Avatar billede sarid Nybegynder
14. februar 2004 - 22:51 #4
Hej Arne, det lyder som en god idé. Jeg har brugt Java RMI en del og remoting lyder som om, at det er lidt i samme stil. Hvor kan jeg læse din artikel?

Mange tak!
Avatar billede arne_v Ekspert
14. februar 2004 - 22:54 #5
Remoting  har samme funktionalitet i .NET som RMI i Java.

Det er dog implementeret lidt anderledes.
Avatar billede arne_v Ekspert
14. februar 2004 - 22:54 #6
Avatar billede arne_v Ekspert
14. februar 2004 - 22:54 #7
Og et svar.
Avatar billede sarid Nybegynder
16. februar 2004 - 17:08 #8
Tak for hjælpen.