Avatar billede herch Nybegynder
06. februar 2004 - 15:16 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Udskiftning af normal.dot

Problemstilling - engang imellem sker det, at en bruger ødelægger sin mormal.dot, der er gemt på en bestemt server, bestemt drev, bestemt mappe, ved at komme til at svare ja til at overskrive den bestående normal.dot.

Findes der en mulighed for, med udgangspunkt i Word egen VBA, at sende en makro, som kopierer en ny normal.dot til brugerens drev.

Problemet er - at Word skal være lukket, for ellers kan den bestående normal.dot ikke overskrives, da Word benytter normal til alt.????
06. februar 2004 - 15:33 #1
Du kan gøre det med en bat-fil, og kan selvfølgelig også gøre det med VBA.

Med mindre virksomheden har en specifik normal.dot, så kan du også bare slette den, så kommer der automatisk en ny normal.dot når Word åbnes igen.
Avatar billede herch Nybegynder
10. februar 2004 - 12:05 #2
Det skal være sådan, at brugeren selv kan skifte normal.dot, dvs. når hun/han står i Word. Den normal.dot er speciel, da den indeholder firmaets specielle opsætninger.
Hvordan skal den kode i VBA være, for at man kan gøre det selvom Word er åben, og normal.dot bliver brugt?
13. februar 2004 - 10:27 #3
Normal.dot bliver brugt til at gemme mange forskellig oplysninger, f.eks. Autotekster, Autokorrektur, listeformater m.m. Så du kan ikke skifte normal.dot imens Word kører. Sorry
Avatar billede kial Nybegynder
25. marts 2004 - 15:44 #4
Du kan godt aendre din normal.dot fil mens word er aaben. Effekten kan dog foerst ses ved naeste aabning af word.

Metoden er at kalde en bat fil paa handlingen ApplicationClose. Nedestaaende er et eksempel paa bat/filens indhold:

echo off
echo Skifter mellem 2 normal.dot filer
::fil1 = standard normal.dot
::fil2 = alternativ normal.dot
::filtemp = temporer fil

ren sti\normal.not sti\filtemp.dot
ren sti\fil2.dot sti\normal.not
ren sti\filtemp.dot sti\fil2.dot

KIAL