Avatar billede billeschou Nybegynder
06. februar 2004 - 15:15 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

forslag til ny konfiguration

Hej, forslag til en konfiguration der overholder nedenstående ønskes:
Kabinet: gerne maxitower, men ikke mindre end miditower
Processor: helst AMD, men det er ikke afgørende
Motherboard: 6xPCI
USB-porte: helst mindst 5 fra start af, men om ikke andet kan man jo supplere med et kort
Pris: max. 8.500

Hvad angår lydkort, grafikkort, harddiske, monitor, netkort, højttalere osv.
så har jeg disse i et eksisterende system. I øjeblikket bruger jeg SD-RAM, men satser på at
skifte til DDR-RAM når jeg engang sætter et nyt system sammen
Avatar billede zhark Nybegynder
06. februar 2004 - 15:31 #1
For ca. 8500,00 kan du da få en SUPER PC incl. alt det du skriver du har!
512 MB DDR ram ~ 600
Mobo + CPU + køler ~ 1400
Kabinet (god kvl.) incl. PSU (max)~ 8-900
Man kunne da sagtens finde tingene på http://www.edbpriser.dk/default.asp
Hvis du gerne vil have spec. tilbud, men det vil bestemt ikke komme over kr. 3000
Avatar billede billeschou Nybegynder
06. februar 2004 - 15:46 #2
hellere sætte prisniveauet lidt for højt end lidt for lavt ;)

Grunden til at jeg specifikt beder om forslag, er at jeg vil være sikker på at jeg ikke ender op med noget der ikke virker, fordi en eller flere af komponenterne ikke spiller sammen. Faktisk så endte jeg lige præcis i den situation sidste gang jeg forsøgte mig med at udskifte mobo, cpu og ram i min nuværende pc. Det var ikke særlig sjovt, og det vil jeg gerne undgå denne gang.

http://www.edbpriser.dk kigger jeg jævnligt på, men vil egentlig hellere gå efter at købe det hele samme sted (inkl. montering) fremfor at kombinere sig frem til det absolut bedste tilbud.

Men nuvel - lad mig ændre mit prisloft til det mere realistiske: 4000 kroner :)
Avatar billede billeschou Nybegynder
06. februar 2004 - 15:47 #3
og ja, specifikke forslag søger jeg altså stadig :)
Avatar billede funkystuff Nybegynder
06. februar 2004 - 15:57 #4
AMD 2500+ Barton
nForce2 400 bundkort
Køb noget hurtig RAM (Corsair f.eks.)
Chieftec-kabinet (inkluderede PSU'er er OK)

Det ville være mit valg og prisen er langt fra 8500,-
Avatar billede zhark Nybegynder
06. februar 2004 - 16:04 #5
mobo:      http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=72128
Processor: http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=10873
DDR ram    http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=38586
Disse 3 link er til EDBpriser, men alle delene har Midtdata, som jeg har handlet meget ved og som man kun hører godt om.
Hvis du så kan finde et kabinet hos dem vil du helt sikkert kunne få dem til at montere tingene for et rimeligt beløb, du kan faktisk - uden at foretage et køb, simpelthen vælge delen, sætte dem samme (Deres saml selv menu), så har du prisen!
Det er sku' svært at vælge Kabinet, ikke mindst der er vi virkelig i (smag og behag).
Jeg prøver lige at se på deres Kabinetter :)
PS.: Det valgte mobo er vist kun med 5 PCI slots, men jeg selv A7V600 som er billigere og med 6 PCI - tvivler nu på du får brug for 6!? Men det mobo er jeg super tilfreds med, alt kører aldeles perfekt!
Avatar billede zhark Nybegynder
06. februar 2004 - 16:09 #6
Det var egentligt et kiks med mobo som skulle have været dette her:
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=68961
Netop fordi jeg har hørt mange (spillefugle) anbefale nForce2 - jeg spiller ikke og aner ikke om det har noget reelt på sig?
Avatar billede zhark Nybegynder
06. februar 2004 - 16:13 #7
Avatar billede billeschou Nybegynder
06. februar 2004 - 16:25 #8
ok, jeg kigger på det :)
ser i øvrigt ud som om at ekspertens url-parser ignorerede den sidste apostrof
Avatar billede billeschou Nybegynder
07. februar 2004 - 15:21 #9
nu har jeg kigget hos shg.dk (midtdata var lidt for ufleksible mht. at sammensætte sin egen pc - for mange komponenter som skulle være med). Jeg er kommet frem til følgende:
Asus A7N8X-E Deluxe, nForce2  999,00
AMD Athlon Barton XP 3200+/400, SokkelA  1.609,00
Chenbro GB Black/Silver, 400W Delux  799,00
Coolermaster Cooler, HHC-L61, Sokkel A  285,00
Kingston DDR3200, 512 MB, CAS 2.5  779,00
Montering, med emballage  450,00
Papst 4412 FGL, 120x120mm Fan  169,00
Papst 3412 NGMV, 92x92mm Fan  179,00
Sharkoon Laser LEDs, Blue  69,00

ser det fornuftigt ud, eller kan jeg få bedre ram, køler og caselight hos shg til omtrent samme pris?
Avatar billede zhark Nybegynder
07. februar 2004 - 17:32 #10
Når du vil helt i -TOP- så koster det jo! Men der kan da heller ikke kritiseres på delene :)
Avatar billede 0verride Nybegynder
07. februar 2004 - 17:46 #11
http://www.datatelpartner.dk/catalog/product_info.php?cPath=40&products_id=256 koster 199 mere men er osse en lækker en hvis man kigger på hvad der er i

• AMD ATHLON XP Barton 3000+ PROCESSOR + KØLER
• 512MB PC-3200 DDR-RAM / 400 (DUAL MEMORY)
• 160 GB HARDDISK - 7200RPM UDMA-100 8MB CACHE
• GIGABYTE - GA-7N400 PRO2 AGP 8X / LAN / NFORCE 2 / MOTHERBOARD
• ATI RADEON 9800 - TV OUT - DVI
• LITE-ON DVD DREV 16X RETAIL
• GIGABYTE DVD BRÆNDER DVD-+ R/RW 4X
• KABINET . MIDITOWER - LANPARTY . GLASSIDE -ATX -
• INTEGRERET SURROUND LYDKORT
• INTEGRERET NETVÆRKSKORT
• 1,44MB DISKETTEDREV
• MULTIMEDIE TASTATUR + TRÅDLØS MUS
Avatar billede billeschou Nybegynder
07. februar 2004 - 18:41 #12
tak 0verride men jeg har allerede afgivet min bestilling hos shg.dk ;)
ellers et cool system, ser det ud til