Avatar billede kongz Nybegynder
06. februar 2004 - 13:18 Der er 11 kommentarer

sætte 2 computere til en printer uden netværk

Hej.
Hvordan sætter jeg nemmest 2 computere til en printer, en stationær maskine og en bærbar som skal kunne sættes til i ny og næ uden at nogen stik skal pilles fra printer eller stationær da det er lidt komplekst sat op med ledninger osv..¨
Findes der en USB printerfordeler eller lign??

På forhånd tak

Rene
Avatar billede serverservice Praktikant
06. februar 2004 - 13:22 #1
du kan bruge en usb hub til at dele printern, men det er nemmest med et krydset kabel til hvert netkort på pcérne så så skal du share printeren på den ene pc.
Avatar billede zenze Nybegynder
06. februar 2004 - 13:28 #2
... eller du kan bruge en printer switchbox, som giver to PC'er adgang til en printer. Så behøver du ikke netværk mellem de to PC'er.
Avatar billede xfox Nybegynder
06. februar 2004 - 13:33 #3
Køb en infarød printer :-)
Avatar billede ole_madsen Ekspert
06. februar 2004 - 13:34 #4
Hvis der både er parallel og USB port på din printer, er der stor sansynlighed for at du kan bruge begge indgange på én gang.

Netværket er heller ikke en dum idé, hvis du har behov for det, og har netkort i begge maskiner.

Ellers er det nok denne du skal kigge på: http://www.danbit.dk/produkter/1702.phtml
Avatar billede kongz Nybegynder
07. februar 2004 - 16:41 #5
til zenze, hvordan og hvorledes kan jeg få fat i en sådan printer switchbox som er usb??? tak det er lige sådanne en det skal være
Avatar billede zenze Nybegynder
07. februar 2004 - 21:26 #6
Jeg har en til parallelporten, som du må købe for en 50-er. Er ikke klar over om du kan få en til USB.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
09. februar 2004 - 15:18 #8
Hmm - det sidste link skulle have været:

http://www.shg.dk/produkter/list2.asp?mode=&katid=163&rnd=0,392427
Avatar billede kongz Nybegynder
09. februar 2004 - 15:53 #9
har kigget på http://www.shg.dk/produkter/list2.asp?mode=&katid=163&rnd=0,392427 men hvilken en af dem skal det være. ??
synes de ser ud til at være parrel port==??
Mange tak
Avatar billede ole_madsen Ekspert
09. februar 2004 - 16:06 #10
:-) - du skal kigge lidt længere ned. Jeg kan desværre ikke lave et direkte link, men lige neden under står USB switche. De 2 øverste er til skærm/keyboard/mus - det er faktisk kun den nederste med varenr. 780080 der dur.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
09. februar 2004 - 16:08 #11