Avatar billede humlebien Novice
05. februar 2004 - 15:16 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Hvordan flytter man til en server?

Hvordan flytter jeg min aspx-web fra min udviklingsmaskine til min webserver?
Det er lavet i VS .Net
Avatar billede caledonia Nybegynder
05. februar 2004 - 15:26 #1
Hvis koden er i ASPX filerne kopiere du disse. Hvis de bruger code behind, så kopier dine ASPX filer til "/" og dine DLL'er til "/bin".

Sørg for serveren har frameworket installeret; Dette gøres nemmest via windows update. Når du opretter et nyt website, så skulle IIS gerne selv lave "aspnet_client" (bruges dog sjældent).

Inden du flytter DLL'er kan du med rette compile dem som release - flyt da filerne under "/bin/release" til "/bin" på server.
Avatar billede thor.ostergaard Nybegynder
05. februar 2004 - 15:26 #2
Jeg plejer at bruge FTP - det er det letteste. Du behøver kun at flytte aspx, ascx og dll filer
Avatar billede caledonia Nybegynder
05. februar 2004 - 15:27 #3
Btw, så kik også på "Project/Copy project" i vs.net menuen. Jeg fortrækker nu at gøre det manuelt.
Avatar billede humlebien Novice
14. februar 2004 - 16:47 #4
nu har jeg flyttet aspx-filerne og bin-kataloget og nu får jeg så en fejl, når jeg kalder siden http://test.pt-consult.dk/WebForm1.aspx

Jeg har ændret customErrors mode til "Off" i web.config....

er der nogen der kan hjælpe?
Avatar billede thor.ostergaard Nybegynder
15. februar 2004 - 10:18 #5
Vi kan ikke hjælpe uden du viser os den kode der fejler. Det er åbenbart heller ikke lykkedes dig at sætte customErrors til off - det kan være du skal vise os din web.config fra serveren også (den der ligger i roden på dit web-site)
Avatar billede humlebien Novice
15. februar 2004 - 11:40 #6
Her er koderne
Web.config -> http://test.pt-consult.dk/web.config.txt

WebForm1.aspx:
<%@ Page Language="vb" AutoEventWireup="false" Codebehind="WebForm1.aspx.vb" Inherits="sprogtest.WebForm1"%>
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//EN">
<HTML>
    <HEAD>
        <TITLE>WebForm1</TITLE>
        <META content="Microsoft Visual Studio .NET 7.1" name="GENERATOR">
        <META content="Visual Basic .NET 7.1" name="CODE_LANGUAGE">
        <META content="JavaScript" name="vs_defaultClientScript">
        <META content="http://schemas.microsoft.com/intellisense/ie5" name="vs_targetSchema">
    </HEAD>
    <BODY ms_positioning="GridLayout">
        <FORM id="Form1" method="post" runat="server">
            <ASP:DROPDOWNLIST id="Drop_CultureList" style="Z-INDEX: 101; LEFT: 328px; POSITION:

absolute; TOP: 120px"
                runat="server">
                <ASP:LISTITEM value="da-DK">da-DK</ASP:LISTITEM>
                <ASP:LISTITEM value="en-US">en-US</ASP:LISTITEM>
                <ASP:LISTITEM value="fr-FR">fr-FR</ASP:LISTITEM>
            </ASP:DROPDOWNLIST>
            <ASP:BUTTON id="Btn_Proceed" style="Z-INDEX: 102; LEFT: 312px; POSITION: absolute; TOP:

240px"
                runat="server" text="Proceed"></ASP:BUTTON>
            <ASP:LABEL id="Lbl_EnterName" style="Z-INDEX: 103; LEFT: 280px; POSITION: absolute; TOP:

56px"
                runat="server" visible="False">Enter name</ASP:LABEL></FORM>
    </BODY>
</HTML>
Avatar billede thor.ostergaard Nybegynder
15. februar 2004 - 13:06 #7
Vi mangler også din codebehind fil, men du bør give caledonia point for det korrekte svar på dit spørgsmål og oprette et nyt med dit nye spørgsmål.
Avatar billede humlebien Novice
16. februar 2004 - 12:44 #8
hæ hæ, jeg tror, at jeg har fundet fejlen. ASP.Net-brugeren på min server havde ikke adgang til filerne.......