Avatar billede hmann Nybegynder
05. februar 2004 - 11:16 Der er 1 løsning

Nye skrifttyper?

Hejsa,

Jeg har hentet nogle nye true-type skrifttyper på nettet og lagt dem i mappen c:\Windows\Fonts\

Jeg kan sagtens se dem ved at gå i Start -> KontrolPanel -> Skrifttyper.. Hvis jeg klikker på den, kommer der en "test" op hvor man kan se navn og egenskaber for skrifttypen, samt se hvordan den ser ud i forskellige størrelser.

Mit spørgsmål:

Skal jeg gøre noget aktivt for kunne bruge skrifttype i mine windowsprogrammer (fx word)? Jeg kan ikke se den i mine programmer! Har prøvet at reboote - hjælper ikke :(

og skrifttyper er som sagt en true-type-font og ligger som en .TTF fil, så det er ikke fordi der er noget galt med selve fonten.

mvh
HMann
Avatar billede hmann Nybegynder
05. februar 2004 - 11:36 #1
har fundet ud af det.. i stifinder gik jeg i fonts mappen og under filer er der et punkt der hedder "Installer ny font" - den sagde godt nok at den allerede var installeret men nu virker det... weird!

lukker igen....