Avatar billede budda Nybegynder
05. februar 2004 - 08:58 Der er 3 kommentarer og
3 løsninger

hyperlink i Textfield

Jeg har et textfield hvor jeg har skrevet en masse.
eks:
Firser
Kansas - Fisk - Hund

Jeg vil gerne hører om hvordan jeg kan få de forskellige dele til at få videre til en side.
eks Firser til www.firser.dk
kansas til www.kansas.com
osv

MAngler seriøst hjælp
Avatar billede zillamadilla Nybegynder
05. februar 2004 - 09:26 #1
den mest simple måde at gøre det på er at tage dit dynamiske textfield og tryk på "render text as html" det er den lille knap med <> på... og så skriver du bare hele din URL i feltet nedenunder...
Det burde virke...
Avatar billede _k Nybegynder
05. februar 2004 - 12:33 #2
Jeg ville lave al teksten om til HTML, så kan du nemlig også formatere den som du har lyst til. I main timeline, laver du en variabel:

minTekst = "Yep, her er alle mine links:<p>" +
"<ul><li><a href='www.firser.dk</a></li>"" target="_blank">http://www.firser.dk'>www.firser.dk</a></li>" +
"<ul><li><a href='www.kansas.dk</a></li>"" target="_blank">http://www.kansas.dk'>www.kansas.dk</a></li>" +
"<ul><li><a href='www.hund.dk" target="_blank">http://www.hund.dk'>www.hund.dk ???</a></li></ul>";

Så laver du et dynamisk tekstfelt som du kalder mitTekstfelt (husk det skal være instancename), og igen i main timeline sætter dets indhold til variablen:
mitTekstfelt.htmlText = minTekst;
Avatar billede budda Nybegynder
05. februar 2004 - 13:22 #3
Kan man godt det hvis det er til en projector?
Avatar billede _k Nybegynder
05. februar 2004 - 13:39 #4
Sorry, havde læst det som et Flash-spørgsmål. Men mener da at have lavet noget tilsvarende i Director - måske blot med en lidt anden syntaks?
Avatar billede m-kris Nybegynder
05. februar 2004 - 14:25 #5
I tekstfeltets property inspector (egenskaber) sætter du det til "use hypertext styles".
Så åbner du "Text Inspector" og skriver følgende i link feltet: lingo:go to movie 'din movie'.  Der må ikke være mellemrum mellem "lingo" semikolon og "go". Du skal her kun bruge en enkelt-apostrof.
Avatar billede m-kris Nybegynder
05. februar 2004 - 14:28 #6
Ovenstående gælder, hvis du vil have linket til at gå til en anden movie. Hvis du vil have linket til at åbne en browser og vise siden i browseren, skal du bruge Library Palette under Navigation og trække Go to URL hen til din sprite.