Avatar billede noob2003 Nybegynder
05. februar 2004 - 03:57 Der er 2 kommentarer og
3 løsninger

tælle antal med samme mail_id

jeg står og mangler en kode til at tælle antal samme mail_id i en tabel, så den kan se om der er flere end 5, i en mysql db

som passer til dette evt.

if ($row[mailkonti] >= 5) {
    echo "<center><br>Du har oprettet 5 kontoer hvilket er maximum<br>du vil blive sendt tilbage";
    echo "<META HTTP-EQUIV=\"Refresh\" CONTENT=\"5; Url=main.php?id=$id\">";

} else {
    echo "<center><br>Du har muligheden for at oprete 5 kontoer hvilket er maximum";
    echo "en formular ef en eller anden art">";
}
Avatar billede satanic_raven Nybegynder
05. februar 2004 - 04:06 #1
hvorfor ikke bare oprette et nyt felt i din DB som hedder Mail_Antal, og så forøge dette med 1 hver gang der oprettes en ny mail-konto?

Så skal du kun tjekke for værdien i netop det felt...

Kan desværre ikke supplere med kode, da jeg ikke kender noget til php, men går ud fra at principperne er de samme som i asp...

S.R.
Avatar billede moefelt Nybegynder
05. februar 2004 - 04:07 #2
måske sådan noget lignende (har ikke testet):

$mail_total = mysql_query("select mailkonti(mail_id) as total from DIN_DB") or die(mysql_error());
$total = mysql_result($mail_total,0);

if ($total >= 5) {
    echo "<center><br>Du har oprettet 5 kontoer hvilket er maximum<br>du vil blive sendt tilbage";
    echo "<META HTTP-EQUIV=\"Refresh\" CONTENT=\"5; Url=main.php?id=$id\">";

} else {
    echo "<center><br>Du har muligheden for at oprete 5 kontoer hvilket er maximum";
    echo "en formular ef en eller anden art">";
}

Moefelt
Avatar billede noob2003 Nybegynder
05. februar 2004 - 04:12 #3
satanic >> fordi der er nemmer at check antal oprette med mail_id end at + / - Mail_Antal hver gang da jeg helst vi nøjes med 2 databaser en med oprettet mail kontoer og en med bruger info

moefelt >> vil lige teste den senere når jeg har fået sovet lidt
Avatar billede Slettet bruger
05. februar 2004 - 04:31 #4
Jeg tror ikke moefeldts forslag vil virke. Men måske du kan bruge dette til inspiration?

$res=mysql_query("SELECT COUNT(*) FROM mailkontotabel WHERE mail_id='$id'") or die(mysql_error());
$antal=mysql_result($res,0);

eller

$res=mysql_query("SELECT * FROM mailkontotabel WHERE mail_id='$id'") or die(mysql_error());
$antal=mysql_num_rows($res);
Avatar billede noob2003 Nybegynder
06. februar 2004 - 07:30 #5
Fik det til at virke med
$num = mysql_num_rows($sql);
if ($num >= 5) {