Avatar billede tgv Nybegynder
05. februar 2004 - 01:04 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

SQL (freesql.org)

Hejsa
Jeg er lige begyndt på C# og vil gerne lave et program der kan oprette en forbindelse til en MySql server (hvilken jeg har oprettet på www.freesql.org).

Koden ser således ud:
SqlConnection conn = new SqlConnection("user id=CSQM;" +
            "password=;server=freesql.org;" +
            "Trusted_Connection=no;" +
            "database=CSQM;" +
            "connection timeout=10");
try
            {
                conn.Open();
                MessageBox.Show("connected");
            }

            catch (Exception exp)
            {
                MessageBox.Show(exp.Message);
            }

            finally
            {
                conn.Close();
            }

Når jeg tester koden kommer den med en fejl om at den enten ikke kan finde serveren eller at acces er "denied". Jeg kan godt connecte til den vha. et c++ program (med stort set de samme parametre) men ikke C#.

Håber i kan hjælpe :)
Avatar billede arne_v Ekspert
05. februar 2004 - 01:07 #1
SqlConnection = MS SQLServer

skal det ikke være en OdbcConnection eller OleDbConnection ?
Avatar billede tgv Nybegynder
05. februar 2004 - 01:26 #2
Jeg er ikke sikker (SQL er rimeligt nyt for mig :)) men jeg synes jeg læste et sted at OleDb blev brugt af Excel/Acces? Alt jeg vil have den til at at connecte til en mysql database jeg har oprette på freesql.org. Kan du evt. give mig et eksempel på Odbc eller Ole? Og hvor skal jeg sætte <SqlConnection = MS SQLServer> ?
Avatar billede sekhmet_ds Nybegynder
05. februar 2004 - 07:41 #3
Det arne_v mener er at SqlConnection klassen er specifikt til MS SqlServer.

Følgende link burde give dig den information du skal bruge: http://www.mysql.com/articles/dotnet/index.html#ODBC.NET
Avatar billede tgv Nybegynder
05. februar 2004 - 13:58 #4
Det virkede, takker mange gange :)

Nu vi er ved det (og selvom der ikke er points ;)) Hvad er jeres indtryk af c# - er det værd at bruge og hvordan er understøttelsen på de forskellige ting som f.eks. sockets?
Avatar billede arne_v Ekspert
05. februar 2004 - 14:46 #5
Mit indtryk er at til helt nye applikationer (altså hvor der ikke bygges
videre på eksisterende kode) som kun skal køre på windows platform, så vil
C# blive det totalt dominerende sprog.

Så absolut værd at lære !
Avatar billede arne_v Ekspert
16. februar 2004 - 21:50 #6
OK ?