Avatar billede lkt Juniormester
04. februar 2004 - 13:42 Der er 1 løsning

Brevfletning - datakilde

Jeg har overtaget nogle breve og datakilder.

I en af datakilderne er der plads til navn og hvilke butikker vedkommende har kontaktet. D.v.s. at det andet felt er der flere indtastninger. F.eks. Brugsen, banken og slagteren. Efter disse indtastninger er der udpunktering, som kommer frem, når jeg fletter brevet.

1. spørgsmål: Hvordan opretter man poster, hvor der skal
              være flere muligheder under samme feltnavn?

2. spørgsmål: Er det muligt at lave indtastningen uden
              udpunkteringerne?

På forhånd tak!
04. februar 2004 - 20:10 #1
1: Det er ikke muligt i forbindelse med en datakilde i Word at arbejde med flere relaterede tabeller.
Kan f.eks. løses ved at oprette tabeller i en Access-database, og via en forespørgsel overføre data til brevfletning med Word.

2: Udpunkteringen er vel ikke en del af datakilden?
Kig i brevfletningens hoveddokument hvor feltet er indsat, og vælg Formater->Tabulatorer, og fjern evt. valg af fyldtegn.