Avatar billede haase Nybegynder
04. februar 2004 - 13:39 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Problemer med dubletter/distinct sql query

Jeg har en tabel hvor alle logins for alle brugere er 'tblLogin' - dette sql query skal vise en liste over alle profiler i tblCor, men samtidig vise det sidste login - LoginDate.

CorNavn : CorBand : CorOprettet : LoginDate(altså den nyeste)

Følgende viser alle LoginDates.... Er der nogen der kan hjælpe?

SELECT DISTINCT tblNr.NrID, tblNr.NrTekst, tblCor.CorBand, tblCor.CorID, tblCor.CorNavn, tblCor.CorNr, tblCor.CorBandWebsite, tblCor.CorOprettet, tblLogin.LoginDate, tblLogin.LoginUser
FROM tblCor, tblNr, tblLogin
WHERE tblCor.CorNr = tblNr.NrID AND tblLogin.LoginUser = tblCor.CorID
ORDER BY tblCor.CorNavn ASC

/haase
Avatar billede haase Nybegynder
04. februar 2004 - 14:16 #1
Har prøvet med det her - men det viser kun nogle af rækkerne.... hmm

<%
strCor = ""
While NOT Recordset1.EOF
IF  (CINT(strCor <> Recordset1("LoginUser"))) THEN
%>

'INDHOLD

<%
strCor = Recordset1("LoginUser")
END IF

Recordset1.MoveNext()
Wend
%>
Avatar billede eagleeye Praktikant
04. februar 2004 - 17:13 #2
Prøv at lave din if sætnign om til denne ellers er det ikke CInt omrking hver:

IF  (CINT(strCor) <> CINT(Recordset1("LoginUser"))) THEN
Avatar billede haase Nybegynder
05. februar 2004 - 00:37 #3
Så får jeg følgende fejl:

Error Type:
Microsoft VBScript runtime (0x800A000D)
Type mismatch: 'CINT'
Avatar billede haase Nybegynder
05. februar 2004 - 11:46 #4
- LoginUser er af felttype Integer, så den skulle vel være go' nok...
Avatar billede eagleeye Praktikant
06. februar 2004 - 08:41 #5
Kan den være tom ?? eller så prøv med CStr omkring begge sådan de sammenlignes som ens typer:

IF  (Cstr(strCor) <> CStr(Recordset1("LoginUser"))) THEN
Avatar billede haase Nybegynder
10. marts 2004 - 11:04 #6
nåh - ingen svar...
Avatar billede eagleeye Praktikant
10. marts 2004 - 21:41 #7
Du kunne evt. prøve at kommentere det som du har fået!