Avatar billede jesper_rasmussen Nybegynder
04. februar 2004 - 12:51 Der er 7 kommentarer

Kiss DP-500 (Undertekster under film fra Pc.

Ja, overskriften siger meget. Hvad skal man gøre for at få undertekster under film som man afspiller fra ens pc. Det er avi filer jeg snakker om...
Avatar billede Slettet bruger
04. februar 2004 - 13:12 #1
Du skal starte med at installere VobSub:

http://www.divx-digest.com/software/vobsub.html

Så skal du bare sørge for undertekst filen hedder det samme
som filmen + de skal også ligge i samme mappe. (f.eks.: hjemmevideo.avi + hjemmevideo.sub)
Avatar billede jesper_rasmussen Nybegynder
04. februar 2004 - 15:12 #2
Det har jeg prøvet, men det hjalp ikke. HVad kan det være!
Avatar billede jesper_rasmussen Nybegynder
07. februar 2004 - 11:37 #3
Nu har jeg fået hentet VOBSUB, men hvilket et af programmerne skal jeg åbne og hvad skal jeg gøre? Håber virkelig der er nogle som kan hjælpe mig, da jeg er ved at gå amok på den!
Avatar billede Slettet bruger
07. februar 2004 - 18:36 #4
Du skal bare installere det - og ikke andet.
Du kan se det viker når der kommer en grøn pil nede ved siden af uret.
Den aktivere sig selv, når du starter din afspiller.
Avatar billede langben Nybegynder
20. februar 2004 - 01:37 #5
Du kan ikke afspille undertekster i vobsub-format på din dp500. Konverter i stedet til et af de understøttede formater som feks microdvd (hedder også .sub, men er et tekstformat) eller .srt. Du kan bruge SubResync der følger med vobsub-programmet til at konvertere dine vobsubs til feks srt-formatet. Sørg så bare for at kalde videofil og subtitlefil det samme pånær endelsen (.avi og .srt feks) og så burde det virke.
Avatar billede fuxie Nybegynder
07. oktober 2005 - 17:12 #6
Hvis du bruger KiSS's egen PC-Link skal filen og undertekst hedde det samme, dog med undtagelse af "efternavnet".. Film og Sub skal ligeg i samme folder, og så spiller det bare..

Bruger du EzLink, skal du specificere et SubsDir, hvor den finder subs og kæder dem sammen med filmen.. Hvis du bruger Pro-versionen, kan du køde film og subs sammen, UDEN de har samme navn..

Når dette er gjort, skal du huske at "tænde" for subs på "SubPic" knappen på Remote Control ;)
Avatar billede fuxie Nybegynder
07. oktober 2005 - 17:13 #7
@ langben & toodrunktofuck

Der skal ikke bruges VobSub eller andre programmer.. Læs nu spørgsmålet ordentlig..

Jesper vil afspille film på sin DVD-afspiller, streamet fra PC...