Avatar billede finger Nybegynder
04. februar 2004 - 12:40 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

@String to string

Hej.

jeg har en string med specielle charecters i (fx '\n'). når kigger på den runtime i mit Watch vindue i VS, så fremgår den fx sådan her

@"min text\n mere text"

når jeg så forsøger at lave en indexOf('\n') på den, så virker det ikke.

det er vist fordi der er et @ foran som angiver der er specille charecters i den.
Hvordan får jeg sådan en @string lavet om til en normal string?
Avatar billede riversen Nybegynder
04. februar 2004 - 12:49 #1
prøv \\n
Avatar billede riversen Nybegynder
04. februar 2004 - 12:50 #2
indexOf('\\n')
Avatar billede sekhmet_ds Nybegynder
04. februar 2004 - 12:54 #3
Hvis man laver et @ foran en streng, f.eks. @"test", betyder det blot at specielle tegn ikke skal escapes. Det vil sige at hvis du ser en streng @"test \n test" så betyder det at det \n du ser ikke er et linjeskift men blot tegnene \ og n efter hinanden.

Således skal du som riversen siger lave en IndexOf("\\n") eller alternativt IndexOf(@"\n") for at det virker.
Avatar billede finger Nybegynder
04. februar 2004 - 14:45 #4
takker
Avatar billede arne_v Ekspert
04. februar 2004 - 14:55 #5
Spørgsmålet er så om \n skal være 2 tegn ??

:-)