Avatar billede callsen Nybegynder
04. februar 2004 - 12:24 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Spamfilter sorterer outlook2003 mail fra som spam

Hej ...

Jeg er løbet ind i det problem at når jeg sender mail fra min outlook 2003, så får jeg en mail tilbage med at modtageren ikke eksisterer:
---------------------------------------------------------------
Meddelelsen nåede ikke frem til nogle af eller alle de ønskede modtagere.

      Emne:    VS: Tak for din henvendelse...
      Sendt:    04-02-2004 12:24

Der kunne ikke leveres til følgende modtager(e):

      'vip@tv2.dk' den 04-02-2004 12:24
      554 <vip@tv2.dk>: Recipient address rejected: Relay access denied
-----------------------------------------------------------------

Jeg har så fået at vide fra en af modtagerne, at det er fordi deres spamfilter opfatter mail fra outlook 2003, som spam.

Er der nogen der har en løsning på hvordan man undgår det problem ?

Mvh. Martin
Avatar billede serverservice Praktikant
04. februar 2004 - 14:30 #1
Det kunne tyde på at din mail ikke er sat op til den rigtige smtp server. Gå i konti-servers smtp server. ring evt.  til dit teleselskab og spør hvilken.
Avatar billede callsen Nybegynder
04. februar 2004 - 14:50 #2
Det er det der er det mærkelige - jeg har ingen problemer med at sende mail normalt. Det er kun til enkelte virksomheder som kører med spamfilter.

Jeg er cybercity adsl kunde og bruger post.cybercity.dk
Avatar billede serverservice Praktikant
04. februar 2004 - 14:59 #3
tilføjer du noget til din mail eller bruger du nogle formater i outlook?
Avatar billede callsen Nybegynder
05. februar 2004 - 00:50 #4
Jeg sender dem som html det er den eneste formattering jeg laver (og det er vel ikke en rigtig formattering).
Avatar billede serverservice Praktikant
06. februar 2004 - 12:41 #5
Så prøv at sende en mail i ren tekst og se om det ikke hjælper. Jeg tror det er html der opfattes som spam.