Avatar billede bfjmnemonic Nybegynder
04. februar 2004 - 11:53 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Remote WMI? Hvorfor virker det ikke?

Hej eXperter.

Jeg har følgende kode. Men jeg kan ikke få den til at virke remote.

Jeg får Error code 70 - Access denied.

On Error Resume Next

strComputer = "test"
Set WshShell = CreateObject("WScript.Shell")
Set objWMIService = GetObject("winmgmts:\\" & strComputer & "\root\cimv2")

If Err.Number <> 0 Then
    WScript.Echo "Virkede ikke"
    WScript.Echo Err.Number & " " & Err.Description
End If
Set colItems = objWMIService.ExecQuery("Select * from Win32_ComputerSystemProduct",,48)
For Each objItem in colItems
    Wscript.Echo "Caption: " & objItem.Caption
    Wscript.Echo "Description: " & objItem.Description
    Wscript.Echo "IdentifyingNumber: " & objItem.IdentifyingNumber
    Wscript.Echo "Name: " & objItem.Name
    Wscript.Echo "SKUNumber: " & objItem.SKUNumber
    Wscript.Echo "UUID: " & objItem.UUID
    Wscript.Echo "Vendor: " & objItem.Vendor
    Wscript.Echo "Version: " & objItem.Version
Next

Hvorden sætter jeg brugernavn og password imod den maskine jeg kører koden mod?

Jeg har lavet en "net use \\test\ipc$ * /user:administrator" inden jeg kørte scriptet, men det hjalp ikke noget.
Avatar billede adam_christensen Nybegynder
04. februar 2004 - 13:58 #1
Scriptet kører med samme rettigheder som den konto der starter det, dvs. den bruger der er logget på. Sidder du på W2K eller XP kan du bruge 'Run as...' til at starte scriptet om en anden bruger:

runas /user:[domain]\[user] "wscript.exe script-fil-navn"
Avatar billede bfjmnemonic Nybegynder
04. februar 2004 - 14:31 #2
ok .. Kan man ikke definere brugeren i selve scriptet? Problemet er at jeg ikke er medlem af det domain som serverne jeg skal køre det på er i.
Avatar billede adam_christensen Nybegynder
04. februar 2004 - 15:44 #3
Nej, det kan du ikke.

Du skal bruge en konto fra domænet som har de fornødne rettigheder, og så kan du bruge 'runas' til at køre scriptet med denne konto. Der er ikke andre muligheder som jeg ser det; måske der er andre med et forslag?
Avatar billede bfjmnemonic Nybegynder
14. februar 2004 - 23:05 #4
Det er da noget bras. Man kan nemlig ikke bruge runas hvis du ikke er medlem af de domain kontoen tilhører.
Avatar billede bfjmnemonic Nybegynder
14. februar 2004 - 23:06 #5
OST