Avatar billede gormen Nybegynder
04. februar 2004 - 11:49 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

scripting m.m.

nu er jeg ved at blive sindsyg, jeg kan bare ikke få det til at virke.

Jeg skal ha min flash til at afspille første frame, men stoppe der, mens den loader resten færdig, når den så er færdig med at loade skal den afspille frame 2.
I første frame er der mulighed for at springe intro over.
jeg har bygget det op i mc, det vil sige jeg har et mc i første frame der fortæller at der loades, og i frame 2 har jeg resten. men jeg kan ikke få den til at virke som jeg vil. den bliver ved med at loade hele flashen før den afspiller første frame.

i første frame har jeg denne action.
ifFrameLoaded (2) {
    gotoAndPlay(2);
}
men det vil ikke som jeg vil.
Nogen der har et par geniale ideer, inden jeg smadre mit nye tastatur.
Avatar billede kragekjaer Praktikant
04. februar 2004 - 11:59 #1
Ok, tænk over hvad den skal gøre hvis frame 2 ikke er loaded...
Avatar billede kragekjaer Praktikant
04. februar 2004 - 12:00 #2
frame 1:
  tom
frame 2:
ifFrameLoaded (3) {
    gotoAndPlay(3);
}else{
gotoAndPlay(1);
}
Avatar billede gormen Nybegynder
04. februar 2004 - 12:05 #3
i frame 1 har et mc der siger den loader
i frame 2 har jeg så resten
jeg ved ikke lige hvad du vil frem til med frame 3

det jeg vil ha den til er at vise min flash når siden åbnes
og fortælle at den er ved at loade intro.
Kan du ikke kort forklare hvorfor du vil ha frame 1 tom? for den forstår jeg ikke
Avatar billede kragekjaer Praktikant
04. februar 2004 - 12:26 #4
Det er fordi spillehovedet når frem til frame 2, dér stopper den hvis frame 3 ikke er loaded. Så er man nødt til at prøve igen ved at køre tilbage til frame 1, hvor den så vil køre fram til frame 2 og afprøve om frame 3 er loaded osv....
Avatar billede kragekjaer Praktikant
04. februar 2004 - 12:27 #5
fram = frem
Avatar billede gormen Nybegynder
04. februar 2004 - 12:33 #6
det vil sige at jeg ganske simpelt mangler en frame for at få det til at virke?
Avatar billede kragekjaer Praktikant
04. februar 2004 - 12:41 #7
yes
Avatar billede gormen Nybegynder
04. februar 2004 - 12:43 #8
jeg bygger det lige op på en anden måde og får det passet ind, tusind tak for hjælpen
Avatar billede kragekjaer Praktikant
04. februar 2004 - 12:54 #9
Det var så lidt.