Avatar billede ripley Nybegynder
04. februar 2004 - 10:33 Der er 12 kommentarer og
2 løsninger

God bog søges

Hej!
Hvem kender til en kanongod bog til JSP?
Jeg kender lidt til Java i forvejen og en lillebitte smule til JSP.
Jeg skal have en bog, der skærer tingene lidt ud i pap og går systematisk igennem de vigtigste elementer/egenskaber ved JSP.
Det er ligemeget, om den er på engelsk eller dansk!
Avatar billede andersdp Nybegynder
04. februar 2004 - 10:44 #1
Jeg lærte selv jsp med denne bog, den er lidt forståelig og skærer det ud i pap:
"Javaserver Pages - your visual blueprint for designing dynamic content with jsp"

Tjek priserne på den her: http://boger.so.dk/robot2.php
Søg på dette ISBN: 0764535420
Avatar billede andersdp Nybegynder
04. februar 2004 - 10:44 #2
Ehh, der skulle stå let i stedet for lidt :)
Avatar billede aadal_dk Nybegynder
04. februar 2004 - 10:45 #3
Det kommer lidt an på hvad du skal lave... Er der fokus på Bean / Enterprise Beans eller bare "ren" JSP sprog? hvis det kun er sproget vil jeg anbefale at du også overvejer en der har noget om servlets
Avatar billede aadal_dk Nybegynder
04. februar 2004 - 10:51 #4
Jeg har selv og kan anbefale:
JSP 2.0: The Complete Reference, Second Edition ISBN: 0072224371
- der er en vældig god gennemgang af stort set alt (841 sider)
Og hvis du ikke har Java 2: The Complete Reference så er den også et godt køb til når man er i tvil om noget i JAVA mens man koder sit JSP hehe
Ellers er der meget at hente via tutorial på sun.java.com og mange eksempler(Start med de meget lette, jeg syntes der er en tendens til at man bliver meget fustreret ved at kigge på de "store" eksempler fra starten)
MVH.
Anders
Avatar billede el_fredo Praktikant
04. februar 2004 - 10:54 #5
Jeg har også "The Complete Reference". Den er rigtig god som opslagsbog, men den kan som udgangspunkt ikke bruges til at lære JSP fra A til B. Har du arbejdet med JSP før, og har du brug for et godt opslagsværk, er jeg enig med aadal_dk.
Avatar billede aadal_dk Nybegynder
04. februar 2004 - 11:34 #6
Jeg "lærte" det fra den bog men jo jeg ved godt det ikke er en "læs fra side 1 til slut bog" men jeg brugte den i kombination med tutorial fra nettet. Ud over denne bog har jeg en anden bog om JSP/EJB som du for guds skyld ikke på købe! kan ik' lige huske hvad den heder men den er grøn/orange med noget der ligner en kat!!!!! den er mega uforståelig og fejl behæftet så man hele tiden skal ind og kigge på forfatterens hjemmeside efter opdateringer hehe.
Men få styr på Servlets enevtuelt i CR. java 2 da det stort set er det sammen.
Efter min afering er det næsten mere vigtigt at have styr på JAVA når man laver JSP  end selv JSP koderne(dem finder man ud af efterhånden som man har brug for dem! hehe)
eller skal optimere lidt.
Det jeg ikke helt har styr på. Er noget med hvordan containerne hænger sammen, det er  igen noget ligsesom servlets og er afhæning af hvilken server du køre på jakarta/J2ee eller anden...
Konklusion: at have styr på servlet og java er vigtig så skal JSP nok komme bagefter!

Håber det hjalp....

Mvh. Anders
Avatar billede arne_v Ekspert
04. februar 2004 - 15:03 #7
Jeg er meget glad for:
  More Servlets and Java Server Pages / Marty Hall

Jeg ved at andre er glade for:
  Professional JSP / Wrox
Avatar billede arne_v Ekspert
04. februar 2004 - 15:04 #8
Jeg kan iøvrigt anbefale at finde bøgerne på Amazon og læse reviews af dem.
Avatar billede arne_v Ekspert
16. februar 2004 - 21:55 #9
Tid at afslutte spørgsmålet ?

(og et svat såfremt mine 2 forslag var nyttige)
Avatar billede ripley Nybegynder
24. februar 2004 - 13:07 #10
andersdp: Jeg valgte dit forslag, men jeg giver også en slat points til aadal_dk for den meget informative forklaring :o)
Håber, alle er glade?
Avatar billede samuelsen Nybegynder
08. marts 2004 - 11:48 #11
Avatar billede arne_v Ekspert
08. marts 2004 - 12:25 #12
Øh - står der noget om JSP i den ?
Avatar billede samuelsen Nybegynder
08. marts 2004 - 12:33 #13
jep - klik på linket øverst til højre eller http://javabog.dk/JSP/ - det bliver til en bog til sommer....
Avatar billede lablo Nybegynder
13. oktober 2004 - 14:40 #14
Jeg ved godt den er lid gammel denne streng, men JSp bogen kommer her til 30/10 og koster 299.-
jeg ved godt det er lidt sent, men bedere sent end aldrig :-)