Avatar billede ansa Nybegynder
04. februar 2004 - 10:19 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

"Klik her" funktion i Word Pro også i MS Word?

I Lotus Word Pro findes der en "Klik her" funktion der gør at i et skabelon dokument kan klikke på "Klik her" og skrive en tekst - udskrive og lukke dokumentet uden at den skrevende tekst bliver gemt. Findes den funktion også i MS Word 2002?

Det smarte er at man kan hoppe mellem flere forskellige "Klik her" felter!!!
Avatar billede susanne_larsen Nybegynder
04. februar 2004 - 20:03 #1
Ja da. Jeg har ikke en 2002 udgave på den PC jeg bruger nu, men i 2000 hedder de formularfelter.

Du skal op i menulinien - vælge Vis -> Formularer.
Så får du adgang til en ny værktøjslinie. Du skal bruge det ikon der hedder "Tekstfelt i formular" - ser sådan her ud:
ab|

Du har også mulighed for at indsætte comboboxe (en rulleliste), hvor du selv definerer hvilke valgmuligheder brugeren skal have. Du kan goså tilføje "hjælpetekster" til de enkelte felter. Formularfelter i Word er faktisk, selvom jeg ikke er meget for at indrømme det S*** rigtig godt udbyggede - og faktisk bedre end dem du finder i Word Pro.

Det du skal være opmærksom på, er at du skal klikke på hængelåsen når du er færdig med at oprette dine felter, ellers er det ikke muligt at hoppe fra felt til felt med tabulator. Når du klikker på hængelåsen, låses alt indhold % dine "klik-her felter". Er faktisk også lidt smart, da brugeren på den måde ikke kan skrive andre steder end i dine definerede felter ;)

OBS husk at oprette din fil som skabelon ;)
Avatar billede susanne_larsen Nybegynder
04. februar 2004 - 20:05 #2
;) oprette = gemme din fil som skabelon (dvs. i dot format og IKKE doc)
Avatar billede ansa Nybegynder
05. februar 2004 - 15:27 #3
Det var lige det jeg skulle vide - jeg takker!
Avatar billede susanne_larsen Nybegynder
06. februar 2004 - 23:47 #4
var så lidt da - og thnx for p ;)