Avatar billede Simon Praktikant
04. februar 2004 - 10:16 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

sende email fra web

Hvilke muligheder er der for at sende emails fra en hjemmeside.
Jeg kan godt indsamle oplysninger fra brugeren om e-mail-modtagere, besked, osv.
Det skal være sådan at når man trykker på en knap skal "send ny mail" i outlook åbnes og de forskellige felter udfyldes(modtager, afsender...) med de ting man har indsamlet via hjemmesiden.
Findes der en smart og generel metode til det? Evt. i php, asp, eller bare html?
Avatar billede x-ile Nybegynder
24. januar 2006 - 11:17 #1
Er ikke helt sikker på hvad det er du gerne vil have..
Prøv at forklare det anderledes ;)
/x-ile
Avatar billede x-ile Nybegynder
25. januar 2006 - 09:55 #2
Ok, nu tror jeg det er gået op for mig hvad du vil...

Du kan bruge Mailto funktionen i html - den vil benytte det email program der er sat som standard på den pågældende computer.

eksempel:

<A HREF="mailto:mail@udbyder.dk?subject=Du kan skrive emne her&body=Brødtekst her">link tekst</A>

Ja, syntaxen siger ret meget sig selv. Der er dog kun en karakteristisk ting. Der bruges kun "" en gang, nemlig start og slut.

Håber det var du du ledte efter..

/x-ile
Avatar billede Simon Praktikant
16. august 2006 - 15:57 #3
tak for svar. smid svar og point er dine
Avatar billede Simon Praktikant
24. august 2006 - 11:30 #4
Tak for svaret. Smid svar for at få point, ellers lukket jeg selv spørgsmålet.
Avatar billede Simon Praktikant
01. september 2006 - 22:29 #5
lukker spm