Avatar billede javadummy Nybegynder
03. februar 2004 - 16:06 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Union og Struct, hvad er det?

Hej,

Ja, spørgsmålet er ganske enkelt:

Hvad betyder:
Union og Struct

/Javadummy
Avatar billede arne_v Ekspert
03. februar 2004 - 16:08 #1
struct er en struktur af forskellige felter hvor data ligges i enden af
hinanden.

union er en struktur af forskellige felter hvor data ligges oven i hinanden
Avatar billede javadummy Nybegynder
03. februar 2004 - 16:16 #2
Ok tak, Vi i gruppen bliver uenige om hvorvidt PID (childprocess) overlever hvis forældreprocessen dør.
Avatar billede arne_v Ekspert
03. februar 2004 - 16:25 #3
Nu kan jeg ikke helt se sammenhængen.

Man skelner sommetider mellem sub processer og detached processer. Sub processer
dør med parent process. Detached processer er uafhængige af parent process.
Avatar billede javadummy Nybegynder
03. februar 2004 - 16:31 #4
Okay.....det hjalp :-)

Når der står

"shared_chairs->chair[i]=Thinking;"

Så kan jeg ikke finde i bogen hvad ligepræcis "->" skal betyde. Især "-"

">" betyder vel bare større end!

/Javadummy
Avatar billede arne_v Ekspert
03. februar 2004 - 16:45 #5
Nej.

-> er en selvstændig operator.

Hvis s er en variable af typen struct med et felt a, så bruger man s.a, men
hvis p er en variabel som er pointer til struct med et felt, så bruger man
p->a.
Avatar billede mookid8000 Nybegynder
03. februar 2004 - 20:57 #6
Hehe, hvis du er Java-mand så er -> nok ikke kendt for dig...

Men her er et eksempel:

RandomKlasseNavn a;
a.print();

sådan gør man normalt for at oprette et objekt af en klasse og kalde en metode på den.

Men hvis du vil gøre det via pointers så foregår det sådan her (hvilket minder meget om Java-måden):

RandomKlasseNavn *a = new RandomKlasseNavn();
a->print();

En struct er lidt groft sagt en klasse uden metoder. Så når der står shared_chairs->chair[i] = Thinking så er det fordi du har en pointer (shared_chairs) til en struct indeholdende et array med navnet chair[]