Avatar billede mijen40 Nybegynder
03. februar 2004 - 15:14 Der er 4 kommentarer

Upload af fil

Jeg prøver at oploade en fil som brugeren vælger til min ftp server. Kan dog ikke få det til at virke.

Mit script se sådan ud:
$updir = $_SERVER["DOCUMENT_ROOT"]."/paa_banen/billeder/profiler";
//$file_dir = "paa_banen/billeder";

foreach($_FILES as $file_name => $file_array) {
    print "path: ".$file_array['tmp_name']."<br>\n";
    print "name: ".$file_array['name']."<br>\n";
    print "type: ".$file_array['type']."<br>\n";
    print "size: ".$file_array['size']."<br>\n";

    if (is_uploaded_file($file_array['tmp_name'])) {
        move_uploaded_file($file_array['tmp_name'], "$updir/$file_array[name]") or die ("Couldn't copy");
        print "file was moved!<br><br>";
    }

Min filer ligger på følgende måde på min server:
-paa_banen
      +billeder/profiler
      +klubben(her ligger den fil hvor ovennævnte PHP er)

Jeg får følgende fejl meddelse:
path: /tmp/phplb7vFW
name: att_movie.gif
type: image/gif
size: 229

Warning: Unable to create '/home/mkj/paa_banen/billeder/profiler/att_movie.gif': Permission denied in /home/mkj/paa_banen/klubben/velkomst_bruger_email.php on line 47

Warning: Unable to move '/tmp/phplb7vFW' to '/home/mkj/paa_banen/billeder/profiler/att_movie.gif' in /home/mkj/paa_banen/klubben/velkomst_bruger_email.php on line 47
Couldn't copy

Er der nogen der har løsningen til dette?
Avatar billede Kengun Praktikant
03. februar 2004 - 15:23 #1
har du chmodet til 777?
Avatar billede Kengun Praktikant
03. februar 2004 - 15:23 #2
...på den folder bilderne skal uploades.
Avatar billede mijen40 Nybegynder
03. februar 2004 - 15:33 #3
Ja det har jeg gjort
Avatar billede Kengun Praktikant
03. februar 2004 - 15:39 #4
hmm, det var da mærkeligt. Ifølge fejlmeldingen så bliver PHP afvist når den forsøger at lagre. Jeg kan desverre ik hjælpe dig mere, men håber andre kan hjælpe dig.