Avatar billede davidop Nybegynder
03. februar 2004 - 15:00 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

mystisk fejl.

Hvorfor får jeg denne fejl?

ADODB.Field error '800a0bcd'
Either BOF or EOF is True, or the current record has been deleted. Requested operation requires a current record.

/pages/user_admin.asp, line 4

http://pastecode.net/?action=viewpost&tag=357
Avatar billede torstenhagemann Nybegynder
03. februar 2004 - 15:06 #1
Der er ikke nogen data der matcher din SQL query.

Du skal test med
If Not RSteam.EOF Then
  desc = RSteam("description"
Else
  desc = ""
End If

Eller noget i den stil som giver mening for en default description når der ikke findes et team.
Avatar billede Spotgun Seniormester
03. februar 2004 - 15:06 #2
Det ID du søger efter i din sql-sætning eksisterer ikke i databasen, derfor fejlen!
Avatar billede medions Nybegynder
03. februar 2004 - 15:07 #3
Her er en god artikel om dit problem:
http://activedeveloper.dk/aspdigital/kapitel2/emptyrecordset.asp

//>Rune
Avatar billede torstenhagemann Nybegynder
03. februar 2004 - 15:08 #4
Prøv at check hvad der ligger i RS("team"). Du kan lave en Response.Write(SQL), så du får skrevet din SQL-query ud og kan checke om den er rigtig.
Avatar billede inglenook Praktikant
03. februar 2004 - 15:10 #5
Saa vidt jeg kan see kan du faa flere raekker i dit resultset. Du maa saa bruge rs.movefirst lige efter din query.
Avatar billede davidop Nybegynder
03. februar 2004 - 15:23 #6
Jeg er ikke så skrap i asp. Kunne i prøve at poste koden som i ville mene den skulle se ud?
Avatar billede medions Nybegynder
03. februar 2004 - 15:24 #7
Hvis du poster din kode, så skal vi prøve at lave den om så den virker :)

//>Rune
Avatar billede davidop Nybegynder
03. februar 2004 - 15:25 #8
Avatar billede medions Nybegynder
03. februar 2004 - 15:30 #9
<%      SQL = "SELECT id, teamleader, name, website, members, description, seekmembers, logo FROM teams WHERE id = " & RS("team")
          set RSteam = conn.execute(SQL)

          desc = RSteam("description")

          if RS("id") = RSteam("teamleader") then

          teamleader = RSteam("teamleader")
          teamname = RSteam("name")
          website = RSteam("website")

          dim members
          members = RSteam("members")

          if desc <> "" then

          desc = replace(desc,"''","'")
          desc = replace(desc,"<br>",vbcrlf)

          end if

          SQL = "SELECT id, nick FROM members WHERE team = " & RSteam("id")
          set RSmembers = conn.execute(SQL)

If Not RSMembers.EOF Then
          %>
<tr>
<td colspan="3" height='15'></td>
</tr>
<tr>
<td colspan="3"><strong>Hold-oplysninger</strong></td>
</tr>
<tr>
<td colspan="3" height='1' background='gfx/gif/dot.gif'></td>
</tr>
<tr>
<td colspan="3" height='10'></td>
</tr>
<tr>
<td colspan="2">Team Leader: *</td>
<td><input type='hidden' value='update' name='updateteam'> <select name="teamleader" class='textfield' id="teamleader">
<% do while not RSmembers.EOF %>
<option value='<%= RSmembers("id") %>' <% if RSmembers("id") = teamleader then response.write("selected") %>><%= RSmembers("nick") %></option>
<% RSmembers.movenext
          loop %>
</select></td>
</tr>
<tr>
<td colspan="2">Antal medlemmer: *</td>
<td><input name="members" type="text" class='textfield' id="members" value='<% response.write(members) %>' size='5'></td>
</tr>
<tr>
<td colspan="2">Søger medlemmer: *</td>
<td><select name="seekmembers" class='textfield' id="seekmembers">
<option value='true' <% if RSteam("seekmembers") = true then response.write("selected")%>>Ja</option>
<option value='false' <% if RSteam("seekmembers") = false then response.write("selected")%>>Nej</option>
</select></td>
</tr>
<tr>
<td>Website:</td>
<td>http://</td>
<td><input name="website" type="text" class='textfield' id="website" value='<%= website %>' size='30'></td>
</tr>
<tr>
<td colspan="2" valign="top">Beskrivelse: *</td>
<td><textarea name="description" cols="58" rows="10" class="textfield" id="description"><%= desc %></textarea></td>
</tr>
<tr>
<td colspan="2">Logo: *</td>
<td><select name="logo" id="logo">
      <option value='true' <% if RSteam("logo") = true then response.write(" selected")%>>Ja</option>
      <option value='false' <% if RSteam("logo") = false then response.write(" selected") %>>Nej</option>
</select> <a href="?page=2&mode=copyright">Se hvordan</a></td>
</tr>
<tr>
<td colspan="2"> </td>
<td align="right"><br> <br> <input type="submit" name="Submit2" value="Gem oplysninger" class='formbutton'>
</td>
</tr>
<% end if %>
</table>
</form>

<%
  End If
  end if
  end sub
%>

//>Rune
Avatar billede davidop Nybegynder
03. februar 2004 - 15:41 #10
Jeg får stadig det samme problem..
Og den refererer stadig til samme linje.

Men det felt i min database som hedder description er fyldt ud....

I kan selv prøve at logge ind på denne side og trykke på test i infoboxen. Når i så har udfyldt de felter med stjerner så kommer fejlen ikke mere..

brugernavn: test
adgangskode: test
Avatar billede medions Nybegynder
03. februar 2004 - 15:43 #11
<%      SQL = "SELECT id, teamleader, name, website, members, description, seekmembers, logo FROM teams WHERE id = " & RS("team")
          set RSteam = conn.execute(SQL)

          desc = RSteam("description")
If Not RSteam.EOF Then
          if RS("id") = RSteam("teamleader") then

          teamleader = RSteam("teamleader")
          teamname = RSteam("name")
          website = RSteam("website")

          dim members
          members = RSteam("members")

          if desc <> "" then

          desc = replace(desc,"''","'")
          desc = replace(desc,"<br>",vbcrlf)

          end if

          SQL = "SELECT id, nick FROM members WHERE team = " & RSteam("id")
          set RSmembers = conn.execute(SQL)

          %>
<tr>
<td colspan="3" height='15'></td>
</tr>
<tr>
<td colspan="3"><strong>Hold-oplysninger</strong></td>
</tr>
<tr>
<td colspan="3" height='1' background='gfx/gif/dot.gif'></td>
</tr>
<tr>
<td colspan="3" height='10'></td>
</tr>
<tr>
<td colspan="2">Team Leader: *</td>
<td><input type='hidden' value='update' name='updateteam'> <select name="teamleader" class='textfield' id="teamleader">
<% do while not RSmembers.EOF %>
<option value='<%= RSmembers("id") %>' <% if RSmembers("id") = teamleader then response.write("selected") %>><%= RSmembers("nick") %></option>
<% RSmembers.movenext
          loop %>
</select></td>
</tr>
<tr>
<td colspan="2">Antal medlemmer: *</td>
<td><input name="members" type="text" class='textfield' id="members" value='<% response.write(members) %>' size='5'></td>
</tr>
<tr>
<td colspan="2">Søger medlemmer: *</td>
<td><select name="seekmembers" class='textfield' id="seekmembers">
<option value='true' <% if RSteam("seekmembers") = true then response.write("selected")%>>Ja</option>
<option value='false' <% if RSteam("seekmembers") = false then response.write("selected")%>>Nej</option>
</select></td>
</tr>
<tr>
<td>Website:</td>
<td>http://</td>
<td><input name="website" type="text" class='textfield' id="website" value='<%= website %>' size='30'></td>
</tr>
<tr>
<td colspan="2" valign="top">Beskrivelse: *</td>
<td><textarea name="description" cols="58" rows="10" class="textfield" id="description"><%= desc %></textarea></td>
</tr>
<tr>
<td colspan="2">Logo: *</td>
<td><select name="logo" id="logo">
      <option value='true' <% if RSteam("logo") = true then response.write(" selected")%>>Ja</option>
      <option value='false' <% if RSteam("logo") = false then response.write(" selected") %>>Nej</option>
</select> <a href="?page=2&mode=copyright">Se hvordan</a></td>
</tr>
<tr>
<td colspan="2"> </td>
<td align="right"><br> <br> <input type="submit" name="Submit2" value="Gem oplysninger" class='formbutton'>
</td>
</tr>
<% end if %>
</table>
</form>

<%
  end if
  end sub
End If
%>

//>Rune
Avatar billede davidop Nybegynder
03. februar 2004 - 15:49 #12
så kan jeg slet ikke komme ind på siden
Avatar billede davidop Nybegynder
03. februar 2004 - 15:50 #13
Og den side i skulle logge ind på var self. www.helsingorminiz.dk
Avatar billede davidop Nybegynder
09. februar 2004 - 09:55 #14
prøver at omfomulere spørgsmålet!