Avatar billede mason Nybegynder
03. februar 2004 - 14:10 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

Findes der en slags "update" kode

Måske jeg kan nå at fange Hammerhead.........
Jeg henter tekst ind i en iframe. Teksten ligger i en scroll funktion lavet med java. Problemet er at når jeg vender tilbage til en side jeg har set tidligere, så står teksten på det sted i scrollen hvor man forlod den sidst, i stedet for at starte fra toppen.
Kan man lægge en slags "update" kode ind, så indhldet i iframen vises fra toppen af hver gang?
Avatar billede pistolpalle Nybegynder
03. februar 2004 - 14:17 #1
ja det hedder metatags
Avatar billede pistolpalle Nybegynder
03. februar 2004 - 14:17 #2
Avatar billede mason Nybegynder
03. februar 2004 - 14:25 #3
ja, men det duer desværre ikke, da det er en iframe jeg arbejder med. Da den hver gang den opdatere, går til minm indexside.
Det skal den ikke, den skal blot opdatere indholdet i min iframe.....
Kan man lave noget med at den "nulstilles" når man selv går ind på den, istedet for efter et eller andet antal sekunder?
Avatar billede mason Nybegynder
03. februar 2004 - 15:07 #4
.
Avatar billede steen_hansen Forsker
04. februar 2004 - 10:49 #5
Du skal undgå at cache siden:

<head>
<META HTTP-EQUIV="Expires" CONTENT="Fri, Jun 12 1981 08:20:00 GMT">
<META HTTP-EQUIV="Pragma" CONTENT="no-cache">
<META HTTP-EQUIV="Cache-Control" CONTENT="no-cache">
</head>

Den øverste CONTENT="no-cache" er til MSIE, den nederste til NS
Avatar billede mason Nybegynder
04. februar 2004 - 11:00 #6
Hejsa, tusind tak for koden, men desværre virker det stadig ikke.
Jeg har som sagt denne hersens indexside indeholdende en iframe.
I denne iframe henter jeg henholdsvis 1.htm, 2.htm og 3.htm via mine tre knapper

Jeg har laget META koderne ind både på min index og de tre andre eksterne html sider.
Avatar billede steen_hansen Forsker
04. februar 2004 - 11:06 #7
Ok, du skal have din side til at "starte på en frisk", hver gang brugeren kommer tilbage til siden, så din java-funktion genstartes og starter fra toppen. Det vil de Meta-tags jo heller ikke gøre, når du benytter tilbage-knappen i browseren.

Kan du lægge koden? Og har du ASP?
Avatar billede mason Nybegynder
04. februar 2004 - 13:22 #8
Sagen er den at brugeren hele tiden ER på samme side, det er kun tekstindhold der "loades" ind i en iframe på siden. Så jeg ved ikke..... vil det hjælpe at gøre det ved de eksterne sider som hentes ind i iframen eller hvordan....?
Jeg har ikke ASP
Avatar billede steen_hansen Forsker
04. februar 2004 - 13:26 #9
Du kunne prøve at smide de META-tags ind i de sider, der hentes ind i din iframe. Det troede jeg du havde gjort :o)
Avatar billede mason Nybegynder
04. februar 2004 - 13:28 #10
Ja det har jeg også prøvet :-)
Avatar billede steen_hansen Forsker
04. februar 2004 - 13:30 #11
Ok. Jeg er ikke helt med .... "vil det hjælpe at gøre det ved de eksterne sider som hentes ind i iframen eller hvordan....?"
Avatar billede mason Nybegynder
04. februar 2004 - 13:36 #12
Hvis du kigger længere tilbage kan du også se at jeg skrev jeg prøvede det der :-)
Men pyt pyt, det virker ikke.......... Er der noget jeg gør galt *klør mig i nakken*
Avatar billede mason Nybegynder
04. februar 2004 - 13:37 #13
Dette har jeg lagt in på de tre eksterne sider som hentes ind i iframen:
<head>
<META HTTP-EQUIV="Expires" CONTENT="Fri, Jun 12 1981 08:20:00 GMT">
<META HTTP-EQUIV="Pragma" CONTENT="no-cache">
<META HTTP-EQUIV="Cache-Control" CONTENT="no-cache">
</head>
Avatar billede steen_hansen Forsker
04. februar 2004 - 13:41 #14
Kan vi lave et lille eksperiment? Dette skal brugeren jo ikke lave, det er for at se, om siden kan hentes hver gang:

Funktioner -> Internetindstillinger -> knappen Indstillinger -> Ved hvert besøg på siden

Kan denne indstilling sat til få siden ordentligt ind? Prøv at slette dine Temp Inet Files inden.
Avatar billede mason Nybegynder
04. februar 2004 - 13:49 #15
det er sat til og jeg har tømt mine temp filer osv.......... det ER sgi da mystisk dette her, ikke......
Avatar billede mason Nybegynder
04. februar 2004 - 13:53 #16
Kan det have noget at gøre med linket som HENTER indholdet til iframen? Jeg mener kan man smide noget koden ind i den som kan gøre det? (Måske jeg spøreger dumt).
Linket ser sådan her ud:
<a href="side1.html" target="indhold">side 1</a>
Avatar billede steen_hansen Forsker
04. februar 2004 - 14:07 #17
Nej, der findes ikke dumme spørgsmål, kun dumme svar :o)

Der er <a href="#" target="_top">Link</a> som henter hele siden, men hvis man benytter tilbage-pilen i browseren, nytter det jo ikke noget.

Jeg må lige i byen, men jeg lægger hovedet i blød imens :o)

Snakkes
Avatar billede mason Nybegynder
04. februar 2004 - 14:18 #18
ok, go' bytur!
Og for nu: Tusind tak for al din support :-D
Avatar billede steen_hansen Forsker
04. februar 2004 - 21:32 #19
Hej igen, mason!

Kan du ikke prøve dette:

<head>
<script language="javascript">

var x; if(x == "undefined")
    {
    x = 0
    }

    function reloadPage()
        {
        if(x == 1)
            {
            window.location.reload()
            x = 0
            }
        else
            {
            x = 1
            }
        document.write(x)
        }
</script>
<title></title>
</head>

<body onload="java script:reloadPage()">

<iframe>Din java-funktion her</iframe>

</body>
Avatar billede steen_hansen Forsker
15. februar 2004 - 00:01 #20
Virkede det, mason?
Avatar billede steen_hansen Forsker
18. februar 2004 - 10:19 #21
Du er vel ikke gået kold? :o)