Avatar billede extreme Nybegynder
26. januar 2001 - 12:29 Der er 15 kommentarer

Hvad er forkert...

Jeg har sat op i cron job, der skal køre en fil 1 gang hver time med følgende:

0 * * * * /usr/home/fgf/domæne/cgi-bin/;./crawler.cgi

Crawler ligger i selve cgi-bin mappen, så er dette rigtigt?

Jeg er lidt i tvil med ;./crawler.cgi når denne fil ligger i selve cgi-bin mappen!!

Er der nogle der kan hjælpe mig, da jeg ikke kan få den til at køre filen!!

Om cron jobbet er sat rigtigt op, så det må være stien den er gald med!!

Avatar billede disky Nybegynder
26. januar 2001 - 12:30 #1
spørg i en linux gruppe
Avatar billede extreme Nybegynder
26. januar 2001 - 12:36 #2
Er der ikke en der kan hjælpe?
Avatar billede disky Nybegynder
26. januar 2001 - 12:37 #3
Denne gruppe er om Webservere. Ikke om opsætning af cron jobs.

Jeg bruger f.eks. en windows server og er derfor ligeglad med cron jobs, i windows sætter jeg sådanne noget grafisk op.

Så hvis du vil have hjælp af linux experter spørg i linux gruppen. Det er chancen for hjælp meget større.

jeg kan desværre ikke hjælpe dig.
Avatar billede dyrix Nybegynder
26. januar 2001 - 12:38 #4
prøv et af følgende:
1: fjern \";./\"
2: vær sikker på kommandoen kan lbive udført i alm. shell, læg den i en exekverbar fil i /etc/cron.hourly
Avatar billede extreme Nybegynder
26. januar 2001 - 12:39 #5
Det som du skriver i 2 fatter jeg ikke meget af?
Avatar billede extreme Nybegynder
26. januar 2001 - 12:44 #6
Nu har jeg prøvet det som du skrev i 1, men der sker heller ikke noget!! Der skal stå 0 for at den gør det hver time?
Avatar billede dyrix Nybegynder
26. januar 2001 - 12:47 #7
hvis scriptet virker når du udfører det i en alm. prompt f.eks. \"myhost:$> /usr/home/fgf/domæne/cgi-bin/crawler.cgi\"

så kan du lave en eksekverbar fil:
-----------run_crawler.sh-------
#!/bin/sh
/usr/home/fgf/domæne/cgi-bin/crawler.cgi
---------------------------------

og ligge den i dir\'et /etc/cron.hourly

alle filer i det dir, bliver kørt en gang i timen...
Avatar billede dyrix Nybegynder
26. januar 2001 - 12:48 #8
0 burde være minuttallet for hvornår den skal køre, så ja, den burde køre hver hele time...
Avatar billede extreme Nybegynder
26. januar 2001 - 12:50 #9
Skal jeg bare ligge den i mit cgi-bin mappe, der hvor crawler.cgi også ligger!! Men hvad med det 0 * * * * skal det ikke med i denne fil?
Avatar billede dyrix Nybegynder
26. januar 2001 - 12:53 #10
filen med cron-jobbet skal selvfølgelig ligge i /etc/cron.d ellers bliver det ikke opfattet som et cronjob....prøv at gøre som i mit forslag nummer 2...det burde være nemmere....
Avatar billede dyrix Nybegynder
26. januar 2001 - 12:54 #11
den fil som jeg kaldte run_crawler.sh, skal, som skrevet, ligge i /etc/cron.hourly...ikke i /etc/cron.d
Avatar billede extreme Nybegynder
26. januar 2001 - 12:57 #12
Det fatter jeg ikke en brik af!! Kan du ikke oversætte det til dansk!! Jeg er lige væk nogle timer, men bare lig jeres svar, så vil jeg give point i morgen!! På forhånd tak for hjælpen!!
Avatar billede dyrix Nybegynder
26. januar 2001 - 13:04 #13
1: lav en fil med indholdet imellem ---- stregerne:

-----
#!/bin/sh
/usr/home/fgf/domæne/cgi-bin/crawler.cgi
-----

2: gem den i dir\'et /etc/cron.hourly som \"run_crawler.sh\"
3: udfør \"chmod 755 /etc/cron.hourly/run_crawler.sh\"

that\'s it...check igen efter en times tid, og den burde enten have kørt crawler-scriptet, eller givet dig en fejl om hvorfor den ikke gjorde...
Avatar billede extreme Nybegynder
26. januar 2001 - 14:08 #14
Hvordan kan den se at det skal køres hver time?

Skal jeg ikke execute denne fil`?
Avatar billede dyrix Nybegynder
26. januar 2001 - 14:25 #15
dit crawler-script må vel gøre et eller andet?? kan du ikke se det på det? ellers må du indbygge noget logging i dit script, eller prøve at se i /var/log/syslog...den burde vist indeholde log-informationer for cron

du skal ikke selv eksekvere nogle filer...det er ideen i at lægge den ind i et af cron\'s dir\'s :)