Avatar billede camilla2000 Nybegynder
02. februar 2004 - 15:57 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Programmet hænger fast 1 helt minut i hver mail

Jeg har Win XP Pro og IE/OE 6.0
Indtil fornylig har OE kørt uden problemer, men nu hænger OE fast i hver eneste mail og særlig galt er det med stationery og scripts. Der kommer ingen fejlmelding.
Jeg har kørt AdAware og renset , men det hjalp ikke. Flere online virusscans hos bl.a. Virus112 og House Call og  Norton 2003 er opdateret. Alle siger, at pc´en er clean.
Mit temp.internet files bibliotek bliver tømt flere gange daglig. Hvad kan være galt?
Avatar billede fastwrite Nybegynder
02. februar 2004 - 16:07 #1
hvis du har mange mails i din indbakke, så opret nogle flere mapper og smid dem over i den. For mange mails i indbakken kan godt sløve programmet
Avatar billede fastwrite Nybegynder
02. februar 2004 - 16:09 #2
kør også en KOMPRIMER MAPPER under menuen FILER
Avatar billede camilla2000 Nybegynder
02. februar 2004 - 18:28 #3
Det hjalp ikke, så hvad gør jeg nu?
Avatar billede aovergaard Nybegynder
02. februar 2004 - 23:38 #4
prøv at gå i søg. Luk OE. Gå i : Søg og søg på *.dbx så får du alle dine OE mapper frem. Slet mappen slette post, den kan godt være meget fyldt, hvis du får mange mails, og aldrig har slette denne mappe før. Selv om man sletter alt i slettet post, så ligger det der stadig. Åbn nu OE igen. Der kommer automatisk en ny mappe som hedder slettet post.

Du kan jo også slette den mappe som hedder sendt post hvis du vil.

Og hjælper dette ikke, så kan jeg prøve at køre et prg. som hedder hijackthis med dig, så kan jeg helt sikkert afgøre om du har noget snavs liggende på din computer. Men det er jo ikke særlig sandsynligt når du har tjekket for det flere steder.
Avatar billede Slettet bruger
07. februar 2004 - 13:35 #5
jeg har lidt selv samme problem, hvor alle mails jeg prøver at åbne tager lang tid første gang efter OE starter. Dog åbner de lynhurtigt derefter.
Det er ikke fordi der er formange mails eller noget, da den faktisk har virker fint for 2 dage siden, uden at jeg har fået synderligt mange mails. Tror faktisk jeg har mindre. Desuden er problemet der stadigt hvis jeg sletter ALLE mails, og blot har f.eks. 1 enkelt til test ...
Avatar billede aovergaard Nybegynder
08. februar 2004 - 00:21 #6
Men hvis spørger bruger min metode til at slette alle mails på, så er de totalt tømte, det er de ikke hvis man bare tømmer diverse mappe i selve mail programmet. Alt ligger der stadig i baggrunden.
Avatar billede Slettet bruger
08. februar 2004 - 00:53 #7
Jeg sletter simpelthen .dbx filerne for at slette det hele... og det underlige er lige efter en format, hvor jeg smider alle mine .dbx filer ind, fungerer det totalt fint. Så problemet burde logisk ikke ligge i noget med antal mails...
Avatar billede aovergaard Nybegynder
08. februar 2004 - 01:42 #8
Der er intet logisk i denne computerverden *G*
Avatar billede camilla2000 Nybegynder
09. februar 2004 - 18:11 #9
Att Aovergaard:
Det kører lidt bedre nu; men jeg vil meget gerne køre et check med Hijackthis; fandt og fjernede en SahAgent, men vil gerne være sikker på, at der ikke er mere tilbage.Har d/l Spybot, X-clean, Hijackthis og Spywareguard setup. Kunne også tænke mig at vide, hvilket jeg bør installere for at undgå fremtidigt "snavs" på min pc, - og om det konflikter med Adaware? Camilla
Avatar billede aovergaard Nybegynder
09. februar 2004 - 18:25 #10
Her finder du min vejledning på at køre en hijackthis: http://www.eksperten.dk/artikler/127

Og her finder du en masse små sikkerheds prg. som sikrer dig meget godt i din færden på Nettet:
http://www.eksperten.dk/artikler/144
Avatar billede aovergaard Nybegynder
10. februar 2004 - 01:19 #11
Takker for point;) kom bare med din log i denne tråd så du kan få resten af hjælpen også.
Avatar billede camilla2000 Nybegynder
10. februar 2004 - 16:26 #12
Nu har jeg foreløbig kørt Spybot, som fandt og fjernede emner med rødt. Ingen sorte eller grønne. Bør jeg så stadig køre en HijackThis ?