Avatar billede jobless Nybegynder
02. februar 2004 - 13:48 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Kalkulations-funktionalitet i word

Hej.

Jeg skal muligvis lave en skabelon, hvorfra der trækkes nogle data fra en access-db, som skal anvendes ved en kalkulation.

Som funktionalitet forestiller jeg mig pulldowns med mine varenumre fra access, og et felt til antal osv.

Jeg vil så gerne have word til at oprette en linie med det valgte, og samtidigt hente f.eks. beskrivelsen til varenummeret ind.

Udskriftsdelen skal se anderledes ud, end delen med inputs.

Er der nogen som har erfaring med lignende opgaver, eller tips til hvordan jeg strikker ovenstående sammen ?

MVH

JoBless
Avatar billede bufferzone Praktikant
02. februar 2004 - 15:12 #1
Word egner sig ikke til den slags opgaver. Du kan muligvis lave noget i VB der kan gøre det, men jeg ville nok lave det enten som en ren Access ting eller som en dynamisk web applikation. Jeg har begge løsninger i drift og hvis jeg skal vælge bliver det nok webløsninger, der er platformsuafhængig (på klientsidet) og rimelig fremtidssikret, da web løsninger altid er bagudkompartible, og access løsninger næster aldrig er det
Avatar billede jobless Nybegynder
02. februar 2004 - 15:24 #2
Sagen er at dette skal ende ud som et word-doc.

Jeg kan selvf. lave det som en web-applikation, og så derfra generere en doc-fil, på baggrund af valgene i web-applikationen.

Mit håb var at der fandtes nogle 'templates' el. lign., som jeg kunne tage udgangspunkt i.
Avatar billede jkrons Professor
02. februar 2004 - 15:42 #3
Hvorfor ikke lave det som en Access applikation, og så til sidst kalde Word med de data, der skal udskrives?
Avatar billede bufferzone Praktikant
02. februar 2004 - 17:09 #4
Jeg har et system, der generere word dokumenter ud fra indput til en database fra en hjemmeside, det kan sagtens lade sig gøre
Avatar billede jobless Nybegynder
18. januar 2005 - 14:23 #5
... lukker