Avatar billede pedepede Nybegynder
02. februar 2004 - 09:16 Der er 1 løsning

"Gem som webside" i Word2002 formateringsproblemer

Hej
Jeg skal have konverteret nogle Word2002-documenter til HTML og vil bruge den indbyggede "Gem som webside"-funktion. Der er bare det problem, at jeg når Word skal lave indryk sker det ved at indsætte en række specielle mellemrumstegn (lidt a la  ) istedet for bruge styles til at styre formatteringen. Metoden med mellumrum duer ikke, da Word ikke kan finde ud at at lave det så indrykningen bliver ens alle steder. Et eksempel på skidt formatering:

<p class=11Brdtekst2><b><span lang=DA>18.00  Freddie og Leo (1:3)<br>
    </span></b><span lang=DA>          Fjernsyn for dig. Freddie og Leo vil<br>
              så gerne have en is, de har bare<br>
              ingen penge. Men man kan vel<br>
              bare lave et loppemarked?</span></p>

Jeg har før set at Word (muligvis en anden version) har kunnet gemme mig styles så formateringen blev korrekt. Er der nogen der ved hvordan man sikrer dette? Eller kender til at anden måde konvertere Word til HTML?

Mvh
Peter
Avatar billede Slettet bruger
04. februar 2004 - 23:34 #1
Jeg har ikke selv forsøgt mig med Styles i Word, og ved derfor ikke om det fungerer som i f.eks. FrontPage.

I hjælpen er der dog et punkt om CCS, så måske kan det løse dit problem.

Attach cascading style sheets
On the Tools menu, click Templates and Add-ins.
Click Linked CSS.
Click Add.
Select the cascading style sheet (CSS) you want to add, and then click OK.
Click the settings under Look in if needed to locate your style sheet.

Repeat steps 3 and 4 to attach more style sheets, or click OK if you are finished.
The styles from the cascading style sheet will appear in the Styles and Formatting task pane.

Tip

You can click Move Up or Move Down to specify the order, or precedence, of multiple style sheets. The order determines which styles are applied, if more than one style sheet has conflicting settings for the same element.