Avatar billede dalleholstebro Nybegynder
01. februar 2004 - 12:16 Der er 7 kommentarer

Cannot add header information?

HEY

Jeg har fået lavet et script der fungere ligesom en mailform (kontakt side), hvor den skal redirect en over på en anden side. men den giver en fejl:

Warning: Cannot add header information - headers already sent by (output started at /customers/...../.../httpd.www/catalog/enquiry.php:33) in /customers/......../......./httpd.www/catalog/enquiry.php on line 106

Scriptet ser såen her ud:
<?php
/*
  $Id: contact_us.php,v 1.39 2003/02/14 05:51:15 hpdl Exp $

  osCommerce, Open Source E-Commerce Solutions
  http://www.oscommerce.com

  Copyright (c) 2003 osCommerce

  Released under the GNU General Public License
*/

  require('includes/application_top.php');

  require(DIR_WS_LANGUAGES . $language . '/' . 'enquiry.php');

//  $error = false;
  //if ($HTTP_GET_VARS['action'] == 'send') {
    //if (tep_validate_email(trim($HTTP_POST_VARS['email']))) {
      //$enquiry_total =
        //'Interest: ' . $HTTP_POST_VARS['interest'] . "\n\n" .
        //'Comments: ' . "\n" . $HTTP_POST_VARS['enquiry'];
      //tep_mail(STORE_OWNER, STORE_OWNER_EMAIL_ADDRESS, EMAIL_SUBJECT, $enquiry_total, $HTTP_POST_VARS['name'], $HTTP_POST_VARS['email']);
      //tep_redirect(tep_href_link(FILENAME_CONTACT_US, 'action=success', 'NONSSL'));
  // } else {
    // $error = true;
    //}

  //$breadcrumb->add(NAVBAR_TITLE, tep_href_link(FILENAME_CONTACT_US));
?>
<!doctype html public "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN">
<html <?php echo HTML_PARAMS; ?>>
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=<?php echo CHARSET; ?>">
<?php
// BOF: WebMakers.com Changed: Header Tag Controller v1.0
// Replaced by header_tags.php
if ( file_exists(DIR_WS_INCLUDES . 'header_tags.php') ) {
  require(DIR_WS_INCLUDES . 'header_tags.php');
} else {
?>
  <title><?php echo TITLE ?></title>
<?php
}
// EOF: WebMakers.com Changed: Header Tag Controller v1.0
?>
<base href="<?php echo (($request_type == 'SSL') ? HTTPS_SERVER : HTTP_SERVER) . DIR_WS_CATALOG; ?>">
<link rel="stylesheet" type="text/css" href="stylesheet.css">
</head>
<body marginwidth="0" marginheight="0" topmargin="0" bottommargin="0" leftmargin="0" rightmargin="0">
<!-- header //-->
<?php require(DIR_WS_INCLUDES . 'header.php'); ?>
<!-- header_eof //-->

<!-- body //-->
<table border="0" width="100%" cellspacing="3" cellpadding="3">
  <tr>
    <td width="<?php echo BOX_WIDTH; ?>" valign="top"><table border="0" width="<?php echo BOX_WIDTH; ?>" cellspacing="0" cellpadding="2">
<!-- left_navigation //-->
<?php require(DIR_WS_INCLUDES . 'column_left.php'); ?>
<!-- left_navigation_eof //-->
    </table></td>
<!-- body_text //-->
    <td width="100%" valign="top"><table border="0" width="100%" cellspacing="0" cellpadding="0">
      <tr>
        <td><table border="0" width="100%" cellspacing="0" cellpadding="0">
          <tr>
            <td class="pageHeading"><?php echo HEADING_TITLE; ?></td>
            <td class="pageHeading" align="right"><?php echo tep_image(DIR_WS_IMAGES . 'table_background_contact_us.gif', HEADING_TITLE, HEADING_IMAGE_WIDTH, HEADING_IMAGE_HEIGHT); ?></td>
          </tr>
        </table></td>
      </tr>
      <tr>
        <td><?php echo tep_draw_separator('pixel_trans.gif', '100%', '10'); ?></td>
      </tr>
<?php
  if (isset($HTTP_GET_VARS['action']) && ($HTTP_GET_VARS['action'] == 'success')) {
?>
      <tr>
        <td><table border="0" width="100%" cellspacing="0" cellpadding="2">
          <tr>
            <td class="main"><?php echo tep_image(DIR_WS_IMAGES . 'table_background_man_on_board.gif', HEADING_TITLE, '0', '0', 'align="left"') . TEXT_SUCCESS; ?></td>
          </tr>
          <tr>
            <td align="right"><br><a href="<?php echo tep_href_link(FILENAME_DEFAULT); ?>"><?php echo tep_image_button('button_continue.gif', IMAGE_BUTTON_CONTINUE); ?></a></td>
          </tr>
        </table></td>
      </tr>
<?php
  } else {
?>
      <tr>
        <td><?//php echo tep_draw_form('contact_us', tep_href_link(FILENAME_CONTACT_US, 'action=send')); ?>
        <table border="0" width="100%" cellspacing="0" cellpadding="2">
          <tr>
            <td class="main" align="left" style="font-family:verdana;font-size:12px;">
<?
if (isset($_POST["send"])) {
  $navn = $_POST["navn"];
  $mail = $_POST["mail"];
  $titel = $_POST["titel"];
  $format = $_POST["format"];
  $besked = "Navn: $navn  -  Mail: $email  -  Produkt: $format - $titel";
  mail("mail@mail.dk","Forespørgsel","$besked");
}
header("Location:default.php");

?>
TEKST
<CENTER>TEKSTCENTER>
<BR><FORM ACTION="enquiry.php" METHOD="post">
<BR> navn: <TABLE>
<TR>
    <TD><INPUT TYPE="text" name="navn" style="border:1 solid #000000;width:150;font-family:verdana;font-size:11px;"></TD>
</TR>
</TABLE><BR>
  e-mail: <TABLE>
<TR>
    <TD><INPUT TYPE="text" name="email" style="border:1 solid #000000;width:150;font-family:verdana;font-size:11px;"></TD>
</TR>
</TABLE><BR>
  Hvilken:<TABLE>
<TR>
    <TD><INPUT TYPE="text" name="titel" style="border:1 solid #000000;width:150;font-family:verdana;font-size:11px;"></TD>
</TR>
</TABLE><BR>
  Hvilket produkt: <TABLE>
  <TR>
      <TD><SELECT NAME="format" style="border:1 solid #000000;width:150;font-family:verdana;font-size:11px;">
    <OPTION>Vælg produkt...</OPTION>
    <OPTION VALUE="produkt">produkt</OPTION>
  </SELECT></TD>
  </TR>
  </TABLE><br><BR>
  <INPUT TYPE="hidden" name="send" value="nu">
  <INPUT TYPE="submit" VALUE="Send" style="border:1 solid #000000;width:150;font-family:verdana;font-size:11px;">
</FORM>
            </td>
          </tr>
          <tr>
            <td class="main"></td>
          </tr>
          <tr>
            <td class="main" align="right"><br><?//php echo tep_image_submit('button_continue.gif', IMAGE_BUTTON_CONTINUE); ?></td>
          </tr>
        </table></form></td>
      </tr>
<?php
  }
?>
    </table></td>
<!-- body_text_eof //-->
    <td width="<?php echo BOX_WIDTH; ?>" valign="top"><table border="0" width="<?php echo BOX_WIDTH; ?>" cellspacing="0" cellpadding="2">
<!-- right_navigation //-->
<?php require(DIR_WS_INCLUDES . 'column_right.php'); ?>
<!-- right_navigation_eof //-->
    </table></td>
  </tr>
</table>
<!-- body_eof //-->

<!-- footer //-->
<?php require(DIR_WS_INCLUDES . 'footer.php'); ?>
<!-- footer_eof //-->
<br>
</body>
</html>
<?php require(DIR_WS_INCLUDES . 'application_bottom.php'); ?>

har tjekket for tomme linier, men synes ikke jeg kan finde noget. nogen der har svaret på det lille problem?

hilsen
dALLe
Avatar billede bryrup Nybegynder
01. februar 2004 - 13:02 #1
Din header SKAL komme før alt form for output!!

Dvs. du skal proppe :

<?
if (isset($_POST["send"])) {
  $navn = $_POST["navn"];
  $mail = $_POST["mail"];
  $titel = $_POST["titel"];
  $format = $_POST["format"];
  $besked = "Navn: $navn  -  Mail: $email  -  Produkt: $format - $titel";
  mail("mail@mail.dk","Forespørgsel","$besked");
}
header("Location:default.php");

?>
Helt op i toppen..... det er den header der roder i det!!
Avatar billede bryrup Nybegynder
01. februar 2004 - 13:04 #2
Men nu jeg kigger på den.. den har jo slet ikke noget at gøre med din if... hvad skal du egentlig bruge den til....
Avatar billede dalleholstebro Nybegynder
01. februar 2004 - 14:46 #3
Hey. den skal bruges i IF. kan du ikke sætte det rigtigt så? og putte det ind i sammenhæng med hele den anden kode?
Avatar billede dalleholstebro Nybegynder
01. februar 2004 - 15:57 #4
har fundet du af det nu
Avatar billede dalleholstebro Nybegynder
01. februar 2004 - 15:58 #5
det jeg mente var: Jeg har fundet ud af det nu!
Avatar billede bryrup Nybegynder
01. februar 2004 - 16:29 #6
virker det så??
Avatar billede dalleholstebro Nybegynder
01. marts 2004 - 12:34 #7
jA. men lav et svar