Avatar billede tupsy Nybegynder
25. januar 2001 - 21:33 Der er 16 kommentarer og
5 løsninger

Vise antal brugere online..

Jeg ved hvordan man gør i ASP..
Men hvordan gør man i PHP???

Tupsy!!
Avatar billede iss Novice
25. januar 2001 - 21:39 #1
Avatar billede tupsy Nybegynder
25. januar 2001 - 21:41 #2
Kan det ikke gøres uden at skulle bruge så mange filer??
Avatar billede tupsy Nybegynder
25. januar 2001 - 21:42 #3
Jeg skal ikke bruge deres IP adr. M.M.
Avatar billede iss Novice
25. januar 2001 - 21:43 #4
Hvordan ville du ellers lave det? Session, Cookie eller ???
Avatar billede tupsy Nybegynder
25. januar 2001 - 21:45 #5
I ASP er der kun en global.asa fil og en linie der viser antal online..

Jeg skal ikke gemme noget til senere brug kun vise hvor mange der er \"på\" lige nu..
Avatar billede emulatorspil.dk Nybegynder
25. januar 2001 - 21:48 #6
der har ligget er godt online script på netcoders ( skrevet i php ) men hved ikke om det er der mere.

- Rasser
Avatar billede iss Novice
25. januar 2001 - 21:49 #7
Der er desvære ikke en indbygget funktion i PHP til det, IP er efter min mening det bedste. Og den gemmer ikke noget til senere alt blivet slettet når time-out\'en er gået. Sættes den til f.eks 5min er er der ingen oplysninger på folk der sidst har været aktiv f.eks 6min siden. Der er ikke flere rows i databsen end der er folk online.
Avatar billede repsac Nybegynder
25. januar 2001 - 21:55 #8
Tjek lige dette ud ...
[http://phpuniverset.n-services.net/scripts/user_online.zip]
Det skulle være færdigt til brug(?)

Casper
Avatar billede tupsy Nybegynder
25. januar 2001 - 22:21 #9
Kikker lige på det senere..

Tupsy!!
Avatar billede steffen Nybegynder
25. januar 2001 - 23:18 #10
http://www.phpwelt.de/ -> scripts

har \"useronline\" der er meget brugt, og rimeligt imponerende - se også demoen på siden.
Avatar billede nerdyguy Nybegynder
26. januar 2001 - 13:31 #11
<?php
/*
CREATE TABLE userlog (
  id int(11) DEFAULT \'0\' NOT NULL auto_increment,
  ip char(255),
  name char(255),
  date char(255),
  PRIMARY KEY (id)
);
*/
$database=  \"**\";
$table=  \"**\";
$sqlhost=  \"**\";
$sqluser=  \"**\";
$sqlpass=  \"**\";

mysql_connect($sqlhost,$sqluser,$sqlpass) OR DIE( \"Couldn\'t connect to MySQL server!\");
mysql_select_db($database) OR DIE( \"Couldn\'t select database!\");

global $REMOTE_ADDR;
$ip             = $REMOTE_ADDR;
$host            = gethostbyaddr($ip);
$time            = explode(\" \", microtime());
$userusec        =(double)$time[0];
$usersec        =(double)$time[1];
$deleteuser        = mysql_query(\"delete from userlog where date < $usersec -300\");
$userlog        = mysql_fetch_row( mysql_query(\"select * from userlog where ip like \'$ip\'\"));

if($userlog     == (false)) $ok = @mysql_query(\"insert into userlog (id,ip,name,date) values (\'\',\'$ip\',\'$host\',\'$usersec\')\");
$resultlogtab     = mysql_query(\"select count(*) as total from userlog\");
$numberlogtab     = mysql_fetch_array($resultlogtab);
echo($numberlogtab[\"total\"]);
mysql_close();
?>

I toppen er datasen som skal bruges..
Den skal bare inkluderes med denne linje:

include(\"online.php3\")

Altså alt efter hvad du kalder den.
Avatar billede tupsy Nybegynder
26. januar 2001 - 16:40 #12
Kan man gøre det uden brug af MySQL databaser, da jeg ikke har adgang til brug af disse..

Tupsy!!
Avatar billede iss Novice
27. januar 2001 - 01:26 #13
Ja, det kan gøres uden MySQL, men jeg vil ikke råde det til nogle, jeg har prøvet det på en server der havde 10-15 næsten konstant og det var MEGET sløvt. Men hvis jeg falder over scriptet igen skal jeg nok huske dig, det bruge fil læsning/skrivning i stedet men ellers det samme som alle de andre scripts postet her.
Avatar billede glaede.dk Nybegynder
27. januar 2001 - 12:48 #14
Avatar billede helpme-cat.dk Nybegynder
28. januar 2001 - 12:13 #15
Her er en:
http://phpuniverset.n-services.net/scripts/user_online.zip

MySQL er klart bedst til den ting og hvis ikke du har det så prøv f2s.com dder klart er den bedste Free host!!
Avatar billede helpme-cat.dk Nybegynder
28. januar 2001 - 12:13 #16
Her er en:
http://phpuniverset.n-services.net/scripts/user_online.zip

MySQL er klart bedst til den ting og hvis ikke du har det så prøv f2s.com dder klart er den bedste Free host!!
Avatar billede tupsy Nybegynder
28. januar 2001 - 14:19 #17
Ok.. Troede bare det var lige så nemt som i ASP...
Dropper det bare.. Men tak fordi I prøvede..

Tupsy!!
Avatar billede helpme-cat.dk Nybegynder
28. januar 2001 - 16:24 #18
Tupsy, man tager ikke point tilbage når vi har svaret nu har du det du skal bruge
Avatar billede tupsy Nybegynder
28. januar 2001 - 16:33 #19
Øøøøh??
Hvis du prøver at se lidt bedre efter HAR I alle fået point!!!

Husk at kikke ordenligt efter næste gang...
Ok???

Tupsy!!
Avatar billede tupsy Nybegynder
28. januar 2001 - 16:35 #20
Da jeg ikke har afprøvet det og altså IKKE ved hvilket svar der er det bedste, så delte i de 30 point...

Men jeg tog altså IKKE mine point tilbage...

Tupsy!!
Avatar billede nerdyguy Nybegynder
28. januar 2001 - 20:50 #21
Hehe 6 point til hver :)