Avatar billede dalleholstebro Nybegynder
31. januar 2004 - 14:01 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Hvorfor sender den ikke den mail?

hej alle

jeg har fået lavet et script af en hjælper. Men problemet er at scriptet ikke sender den mail når man har udfyldt og trykket send:

php filen:
<?
if (isset($_POST["send"])) {
  $navn = $_POST["navn"];
  $mail = $_POST["mail"];
  $titel = $_POST["titel"];
  $format = $_POST["format"];
  $besked = "Navn: $navn<br>Mail: $email<br>Produkt: $format - $titel";
  mail("mail@mail.dk","Forespørgsel","$besked");
  echo "Din forespørgsel er nu afsendt!";
}
?>
<FORM ACTION="test.php" METHOD="post">
  Dit navn: <INPUT TYPE="text" name="navn" style="border:1 solid #000000;width:150;font-family:verdana;font-size:11px;"><br>
  Din e-mail: <INPUT TYPE="text" name="email" style="border:1 solid #000000;width:150;font-family:verdana;font-size:11px;"><br>
  Hvilken titel:<INPUT TYPE="text" name="titel" style="border:1 solid #000000;width:150;font-family:verdana;font-size:11px;"><br>
  Hvilket produkt: <SELECT NAME="format" style="border:1 solid #000000;width:150;font-family:verdana;font-size:11px;">
    <OPTION>Vælg produkt...</OPTION>
    <OPTION VALUE="Pc">PC-spil</OPTION>
    <OPTION VALUE="Xbox">X-BOX</OPTION>
    <OPTION VALUE="Playstation2">Playstation2</OPTION>
    <OPTION VALUE="Gamecube">Gamecube</OPTION>
    <OPTION VALUE="Gameboy Advance">Gameboy Advance</OPTION>
    <OPTION VALUE="DVD-film">DVD-film</OPTION>
  </SELECT><br>
  <INPUT TYPE="submit" VALUE="Send nu >>" style="border:1 solid #000000;width:150;font-family:verdana;font-size:11px;">
</FORM>

kan nogen se hvad jeg kan gøre så det virkeR?P

mvh
dALLe
Avatar billede leif Seniormester
31. januar 2004 - 14:05 #1
Får du nogen fejl ???
Avatar billede jpvj Nybegynder
31. januar 2004 - 14:05 #2
Nu er det 2 år siden jeg kodede lidt PHP, men jeg tror ikke at din "send" er sat.

Er værdien ikke det samme som VALUE på knappen?
Avatar billede jpvj Nybegynder
31. januar 2004 - 14:05 #3
Altså...

if (isset($_POST["Send nu >>"])) {
Avatar billede dalleholstebro Nybegynder
31. januar 2004 - 14:08 #4
Jeg får ingen fejl. den vender bare tilbage til siden med formen på.
JPVJ: du mener bar ejeg skal sætte et nu ind`?
Avatar billede jpvj Nybegynder
31. januar 2004 - 14:10 #5
Dit problem er, at du tester med

if (isset($_POST["send"])) {

"send" er ikke sat - prøv at kigge i koden - du sætter den ingen steder, før du poster.

Jeg mener at kunne huske, at submit knapper har værdien VALUE når de bliver postet, dvs. du skal rettet din if sætning til

if (isset($_POST["Send nu >>"])) {
Avatar billede dalleholstebro Nybegynder
31. januar 2004 - 14:14 #6
okay. nu ser den sådan her ud:
<?php
if (isset($_POST["send nu"])) {
  $navn = $_POST["navn"];
  $mail = $_POST["mail"];
  $titel = $_POST["titel"];
  $format = $_POST["format"];
  $besked = "Navn: $navn<br>Mail: $email<br>Produkt: $format - $titel";
  mail("mmshop@mmshop.dk","Forespørgsel","$besked");
  echo "Din forespørgsel er nu afsendt!";
}
?>
<FORM ACTION="test.php" METHOD="post">
  Dit navn: <INPUT TYPE="text" name="navn" style="border:1 solid #000000;width:150;font-family:verdana;font-size:11px;"><br>
  Din e-mail: <INPUT TYPE="text" name="email" style="border:1 solid #000000;width:150;font-family:verdana;font-size:11px;"><br>
  Hvilken titel:<INPUT TYPE="text" name="titel" style="border:1 solid #000000;width:150;font-family:verdana;font-size:11px;"><br>
  Hvilket produkt: <SELECT NAME="format" style="border:1 solid #000000;width:150;font-family:verdana;font-size:11px;">
    <OPTION>Vælg produkt...</OPTION>
    <OPTION VALUE="Pc">PC-spil</OPTION>
    <OPTION VALUE="Xbox">X-BOX</OPTION>
    <OPTION VALUE="Playstation2">Playstation2</OPTION>
    <OPTION VALUE="Gamecube">Gamecube</OPTION>
    <OPTION VALUE="Gameboy Advance">Gameboy Advance</OPTION>
    <OPTION VALUE="DVD-film">DVD-film</OPTION>
  </SELECT><br>
  <INPUT TYPE="submit" VALUE="Send nu >>" style="border:1 solid #000000;width:150;font-family:verdana;font-size:11px;">
</FORM>
?>

Den sender stadig ingenting. har jeg gjort ngoet forkert nu?
Avatar billede dalleholstebro Nybegynder
31. januar 2004 - 14:27 #7
har rettet dem som du sagde men gav ingen resultat
Avatar billede bo.morville Nybegynder
31. januar 2004 - 14:42 #8
Prøv denne:
jeg har sat et <input type="hidden"> ind.

<?
if (isset($_POST["send"])) {
  $navn = $_POST["navn"];
  $mail = $_POST["mail"];
  $titel = $_POST["titel"];
  $format = $_POST["format"];
  $besked = "Navn: $navn<br>Mail: $email<br>Produkt: $format - $titel";
  mail("mail@mail.dk","Forespørgsel","$besked");
  echo "Din forespørgsel er nu afsendt!";
}
?>
<FORM ACTION="test.php" METHOD="post">
  Dit navn: <INPUT TYPE="text" name="navn" style="border:1 solid #000000;width:150;font-family:verdana;font-size:11px;"><br>
  Din e-mail: <INPUT TYPE="text" name="email" style="border:1 solid #000000;width:150;font-family:verdana;font-size:11px;"><br>
  Hvilken titel:<INPUT TYPE="text" name="titel" style="border:1 solid #000000;width:150;font-family:verdana;font-size:11px;"><br>
  Hvilket produkt: <SELECT NAME="format" style="border:1 solid #000000;width:150;font-family:verdana;font-size:11px;">
    <OPTION>Vælg produkt...</OPTION>
    <OPTION VALUE="Pc">PC-spil</OPTION>
    <OPTION VALUE="Xbox">X-BOX</OPTION>
    <OPTION VALUE="Playstation2">Playstation2</OPTION>
    <OPTION VALUE="Gamecube">Gamecube</OPTION>
    <OPTION VALUE="Gameboy Advance">Gameboy Advance</OPTION>
    <OPTION VALUE="DVD-film">DVD-film</OPTION>
  </SELECT><br>
  <INPUT TYPE="hidden" name="send" value="nu">
  <INPUT TYPE="submit" VALUE="Send nu >>" style="border:1 solid #000000;width:150;font-family:verdana;font-size:11px;">
</FORM>
Avatar billede dalleholstebro Nybegynder
31. januar 2004 - 14:49 #9
Hej BO_MORVILLE

Det gjorde faktisk tricket. men kan du hjælpe mig med at få resultatet der bliver sendt til mailen ordentlig. Det kommer bare ud i en række: Navn: Daniel <BR> Mail: mail@mail.dk <BR> Produkt: Xbox - da  den vil åbenbart ikke acceptere det break der?
Avatar billede Slettet bruger
31. januar 2004 - 22:08 #10
Brug \r\n til at lave linieskift
Avatar billede nlf Nybegynder
31. januar 2004 - 23:29 #11
nu spørger jeg bare dumt, men hvorfor dog i alverden lave et hidden felt... man kan jo bare tjekke om input-feltet "navn" er sat...der er da ingen grund til at lave et hidden felt der bliver tjekket for præcis det samme ???