Avatar billede troels_madsen Nybegynder
31. januar 2004 - 11:34 Der er 8 kommentarer

3D mark resultater

Hey...

Jeg får 4467 point i 3DMark 2001 med følgende system:

Geforce 2 GTS 64 DDR RAM

Athlon 1700+

256 MB DDR RAM

Nu har jeg så fået en 512 MB DDR RAM blok mere.

Nu får jeg 4484. Burde der ikke være en større stigning når jeg har opgraderet fra 256 til 768 MB RAM?

Jeg har også prøvet at tage 2003 udgaven af testen. Men her kan jeg kun tage 1 ud af 4 af testene. Jeg går udfra det er fordi mit kort er for gammelt. Men her får jeg med 256 RAM 203 point. Med 768 får jeg 201?!!

Nogen der kan forklare mig logiken?

Troels
Avatar billede Slettet bruger
31. januar 2004 - 11:37 #1
3D Mark er stort set ligeglad med dine RAM...programmet er designet til at teste 3D-ydelse :)
Avatar billede buch73 Nybegynder
31. januar 2004 - 12:48 #2
Det kan også have lidt at gøre med at 3DMARK2001 er ved at være lidt gammel, måske 2003 versionen er lidt mere krævende og at der så sker lidt mere forskel. Du kan jo prøve.
Avatar billede Slettet bruger
31. januar 2004 - 13:43 #3
Prøv at teste PC Mark som du også kan prøve gratis fra samme firma. Den er mere generel og tester RAM; chipsæt, CPU osv.
Avatar billede troels_madsen Nybegynder
31. januar 2004 - 20:10 #4
Jeg har faktisk kommet til at bytte om på det. Først fik jeg 4484 point, altså med 256 MB RAM, efter jeg havde opgraderet til 768, fik jeg 4467! Hvordan kan den falde?

I 2003, får jeg 203 point med 256, og 201 point med 768?

Mit bundkort er et ECS K7S5A, og min 256 blok er TwinMos, min 768 er Kingston. De er begge PC 2700.

Hvad kan der være galt? Systemet skulle jo helst ikke sløves af at man satte 200% mere RAM i..

Troels.
Avatar billede Slettet bruger
31. januar 2004 - 20:17 #5
Hvis dine nye RAM er lidt langsommere mht. CAS timing kan de jo nedsætte farten på de andre :)
Avatar billede troels_madsen Nybegynder
31. januar 2004 - 20:21 #6
eh... okay.. troede bare lidt jeg var på den sikre side når jeg købte et mærke som Kingston. Hvordan kan jeg undersøge det der CAS timing? Og er det realistisk at de sløver så meget at det faktisk er hurtigere slet ikke at sætte dem i...?
Avatar billede Slettet bruger
31. januar 2004 - 20:26 #7
Det står som regel på dem, ellers kan et program som Sandra fra SiSoft fortælle det.

Og nu er det jo kun få frames forskel der er tale om...

Du kan jo så glæde dig over at den nok er hurtigere til andre programmer :)
Avatar billede knolde2000 Nybegynder
31. januar 2004 - 22:54 #8
Det at du får mindre med flere ram. Det er fordi at 3dmark ikke giver samme score hevr gang man kører den på samme pc. Så du bliver nødt til køre den f.eks. 5gange med hver, så kan du tage gennemsnittet, go se det derudfra