Avatar billede up2nogood Nybegynder
30. januar 2004 - 13:09 Der er 10 kommentarer og
3 løsninger

Afspilning af Macro, efter db(C5) fletning

Jeg har en skabelon der indeholder en masse fletfelter. Når jeg starter min fletning fra C5, ryger den over i en Word skabelon hvor visse fletfelter er angivet.
Jeg har brug for at min macro forholder sig til de flettede data, og derfor bliver macroen nødt til at blive afspillet efter fletningen sker. Men lige meget hvad jeg har prøvet, så bliver min fletning lavet efter afspilningen af min macro.

Hvordan kan jeg sikre mig at min macro er det sidste der bliver afspillet?

NB: Min C5 fletning bliver ikke lavet gennem en flet skabelon (ConE200.dot eller lign).
Avatar billede rvm Nybegynder
30. januar 2004 - 17:04 #1
Nu har jeg ikke forstand på C5, men brevfletningen sker fra C5. Så derfor kan du åbenbart ikke lave dem i samme procedure, - hvis altså ikke du kan komme ind i C5's fletteprocedure.

Bruger du en AutoOpen eller sådan noget lignende til at aktivere din makro?
Avatar billede up2nogood Nybegynder
01. februar 2004 - 14:56 #2
Den fletter det via en dll fil som der er skrevet til formålet. Jeg har prøvet med AutoOpen til at aktivere den, men den starter før fletningen er sket.

Det er heller ikke muligt at starte en macro, som bliver sat til en form for sleep, så den sætter i gang igen når fletningen er udført?
Avatar billede rvm Nybegynder
02. februar 2004 - 10:21 #3
Så må du lave din egen hændelse, der fanger MailMerge. Det er dog først fra Word XP, at dette kan lade sig gøre. Tjek denne adresse:

http://word.mvps.org/FAQs/MacrosVBA/AppClassEvents.htm

men kald dit event for:

Private Sub oApp_MailMergeAfterMerge(ByVal Doc As Document, ByVal DocResult As Document)

End Sub
Avatar billede up2nogood Nybegynder
18. februar 2004 - 21:53 #4
Jeg synes ikke helt at det var til at få til at funke. Måske bare mig der ikke havde noget insigt i det.
Avatar billede rvm Nybegynder
19. februar 2004 - 07:17 #5
Bruger du WordXP?
Avatar billede up2nogood Nybegynder
19. februar 2004 - 07:23 #6
Jeg bruger Word 2003, men ville gerne have at det skulle virke på Word 200 og opefter...
Avatar billede rvm Nybegynder
19. februar 2004 - 07:39 #7
Mit forslag virker kun fra Word 2002 (XP) og fremefter. Dit problem er jo at du ikke kan komme ind i koden og lave ændringer. Derfor må du fange hændelsen brevflet, men den funktion er først til stede i Word 2002 og fremefter.
Avatar billede rvm Nybegynder
19. februar 2004 - 07:40 #8
Hvis du skriver din email kan jeg sende et eksempel ti dig.
Avatar billede up2nogood Nybegynder
19. februar 2004 - 07:55 #9
up2nogood(snabel-a)skunkworx.dk

Og jeg takker på forhånd :)
Avatar billede up2nogood Nybegynder
17. marts 2004 - 09:57 #10
Den konklusion jeg kunne drage efter at have fået fin hjælp af rvm, er at det ikke er muligt at lave denne sene macrokørsel. Dog synes jeg rvm får 50% af points for at prøve. Jeg undskylder overfor dig rvm, at jeg ikke kunne svare på dine sidste mails. Min bærbare hd gik ned og jeg mistede din mail og glemte alt...
Avatar billede up2nogood Nybegynder
17. marts 2004 - 09:58 #11
Ah, du har kun kommenteret...
Avatar billede rvm Nybegynder
17. marts 2004 - 13:49 #12
Så får du lige et svar *S*
Avatar billede up2nogood Nybegynder
17. marts 2004 - 13:57 #13
Ok, så svarer jeg lige selv, så jeg også kan få 50% point. :)