Avatar billede stefanfuglsang Juniormester
30. januar 2004 - 11:32 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Delte ord i MS equation editor

Jeg har problemer med at equation editor deler lange ord, således at f.eks.
uniformitetskorrektion
bliver til
uniformite_tskorrekti_on
_ = mellemrum.

Dette når teksten er formatteret som tekst eller som funktion.
Er der en løsning?
Avatar billede stefanfuglsang Juniormester
30. januar 2004 - 11:33 #1
PS: ordene bliver delt efter ti tegn ?!
Avatar billede henrikgn Nybegynder
30. januar 2004 - 11:44 #2
Jeg plejer at forlade equation editor når jeg skal skrive tekst i ligninger mm. Bl.a. fordi den deler ordene, men også fordi den tolker sin, cos osv. som matematiske udtryk og formatterer dem anderledes.

Mit råd er derfor at du holder teksten udenfor equation-editor så vidt muligt.
Avatar billede henrikgn Nybegynder
30. januar 2004 - 11:46 #3
Forresten opdeler min Equation Editor først efter tyve tegn. Jeg bruger den der er i Word 2003 DK.
Avatar billede stefanfuglsang Juniormester
30. januar 2004 - 11:58 #4
Det med funktionsnavnene kan løses ved at vælge tekst- eller variabelformattering
(så "min /imum/" skrives "/minimum/"  / /=kursiv)

Din forslag er godt nok i nogen sammenhænge, men når man har blandet tekst og formler, så er det ofte praktisk at blive i formel-editoren.

(min version er i øvrigt 2000 DK, derfor forskellen?)
Avatar billede stefanfuglsang Juniormester
02. februar 2004 - 12:51 #5
Lukker