Avatar billede vanggaard Nybegynder
30. januar 2004 - 10:51 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Hvordan ser jeg forskel på hvordan et display-felt er ændret

Hej

Mit problem er følgende:
Jeg har en form som viser en masse data. Et af felterne er et display felt (check-box som ikke er det database felt), som kan ændres på to måder.
1. Brugeren kan check feltet
2. Når man kommer ned i blokken kan felter blive sat pga. data i andre felter.

Det jeg så gerne vil kunne er at kunne se, om det er sat på måde 1 eller 2 når en bruger vil uncheck det

<V>
Avatar billede pgroen Nybegynder
30. januar 2004 - 11:05 #1
Definer en global variabal, der bliver sat af en WHEN_CHECKBOX_CHANGED trigger på din checkbox...
Avatar billede vanggaard Nybegynder
30. januar 2004 - 11:23 #2
I forms 6i har jeg desværre ikke en WHEN_CHECKBOX_CHANGED
Avatar billede pgroen Nybegynder
30. januar 2004 - 11:26 #3
fx.

BEGIN
  :global.klick_count := NVL(:global.klick_count,0)+1;
END;
Avatar billede pgroen Nybegynder
30. januar 2004 - 11:27 #4
Øh, har du ingen WHEN-CHECKBOX-CHANGED ???

Prøv at højre-klikke på checkboxen, vælg 'SmartTriggers'
- så burde den da være der.
Avatar billede vanggaard Nybegynder
02. februar 2004 - 14:50 #5
Det var vist bare mig, som var blind. Jeg har en WHEN-CHECKBOX_CHANGED og den har løst mit problem. Tak til pgroen
Avatar billede pgroen Nybegynder
24. februar 2004 - 08:53 #6
Selv tak !

Point ? :-)