Avatar billede allan_engell Nybegynder
30. januar 2004 - 10:21 Der er 4 kommentarer

NET TIME på en NT server

Hejsa.

Jeg har en NT server jeg godt kunne tænke mig synkroniserede med TDC's timeserver: ntp1.tele.dk.

På en Windows 2000/2003 server kan jeg bruge kommandoen:
NET TIME /SETSNTP:NTP1.TELE.DK

...Men denne kommando virker ikke på en NT server, hvad kan jeg gøre?

/Allan
Avatar billede martinowitz Nybegynder
30. januar 2004 - 10:36 #1
Hvad med at installere en af de mange synkroniseringsprogrammer, der findes på nettet, og så bed programmet om at pege på TDC's time server.

/Martin
Avatar billede serverservice Praktikant
30. januar 2004 - 11:58 #2
Du kunne f.x. bruge sp timesync time til det: http://downloads-zdnet.com.com/3000-2381-8687103.html?tag=lst-0-21
Avatar billede serverservice Praktikant
30. januar 2004 - 12:01 #3
en anden mulighed er at kopiere din net time program over på nt serveren fra system32.
Avatar billede triton Nybegynder
30. januar 2004 - 13:46 #4
Du skal bruge den w32time.exe som du kan downloade fra Microsoft's hjemmeside.

Her er et udklip fra hjælpefilen.

Installation instructions
Log on to the system with local administrator privileges.
COPY W32TIME.EXE to %SystemRoot%\system32.
COPY W32TIME.INI to %SystemRoot%.
EDIT W32TIME.INI as necessary (see below for details)
Run W32TIME -AUTOMATIC or W32TIME -MANUAL, depending on how you want the service to start.  Setting the service to “Automatic” will automatically start the service each time you boot Windows NT.  Setting the service to “Manual” will require you to manually start the service when you want it to run.
If you decide to edit W32TIME.INI later, you must stop the W32Time service, run W32TIME -UPDATE from a command line to update the registry, and restart the W32Time service

Selve w32time.ini ser sådanne ud:

[W32Time]

Type=NTP

Period=4

TAsync=no

NTPServer=ntp.inet.tele.dk

Log=yes

REM LocalNTP indicates whether to start an NTP server on the local machine.

LocalNTP=yes

Det har jeg fået til at fungere på vore NT servere. Husk at den sidste kommando kun er hvis serveren skal fungere som lokal NTP server.