Avatar billede ricky Nybegynder
30. januar 2004 - 09:06 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Output asp til html

Jeg har brug for at tage outputtet fra noget asp og gemme det som html.

Løsningen skal fungere 'on-the-fly'

Men hvordan gør jeg lige det ?
Avatar billede goatshrine Nybegynder
30. januar 2004 - 10:32 #1
Set fso = CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
Set textStreamObject = fso.OpenTextFile(Server.Mappath("\") & "\myfile.HTML",8,true,0)

textStreamObject.WriteLine( HTML )

textStreamObject.Close
Set textStreamObject = Nothing
Set fso = Nothing
Response.redirect ("myfile.HTML")
Avatar billede ricky Nybegynder
30. januar 2004 - 11:00 #2
ok - men hvor sætter jeg min (helst fil.asp) ind ?
Avatar billede goatshrine Nybegynder
30. januar 2004 - 12:12 #3
den kode jeg pastede er ASP.

du skrver en text fil med html gemmer den og sender brugeren den vej.

eller er det noget andet du ikke forstår?
Avatar billede ricky Nybegynder
30. januar 2004 - 12:22 #4
jeps...

det jeg ønsker er allerhelst at lave en funktion der kan modtage navnet på en asp fil, processe denne og smide resultatet ud i en htmlfil.

Skal bruges for at kunne sende html mails med embedded images, men kunne også bruges til at generere statiske sider for ting der ikke bliver opdateret så ofte.
Avatar billede stoney96 Nybegynder
31. januar 2004 - 00:53 #5
Smæk ASPTEAR (gratis komponent) på serveren, kald den ønskede asp-fil og outputtet gemmes i en variabel som ved hjælp af FSO blot udskrives som en HTML-fil. Find ASPTEAR via Google. Du kan senere bruge ASPTEAR til en masse lækre ting, som f.eks. at grabbe content på andres sider og vise det på sin egen side. (buhhh!!!)
Avatar billede ricky Nybegynder
31. januar 2004 - 00:58 #6
hmm.. jeg har faktisk haft fat i ASPTEAR - men synes ikke rigtig at det fungerede.. men det kunne da godt være at jeg skulle bruge lidt længere tid på det..

stoney96.. har du erfaringer med ASPTEAR ? (ikke at jeg skal bruge dem nu - men når/hvis jeg går kold :))
Avatar billede stoney96 Nybegynder
31. januar 2004 - 03:34 #7
Ja, jeg har lutte gode erfaringer med ASPTEAR. Har bl.a. brugt den til at grabbe vejrudsigten fra DMI (fy-fy) for at vise den på eget site. Har også brugt den til at vise uddrag fra 4 forskellige gæstebøger på samme side inden for et interessefelt.

Og så kan jeg anbefale en artikel som præcis beskriver hvad du efterspørger:
http://www.4guysfromrolla.com/webtech/071800-1.shtml

Endvidere en generel beskrivelse af komponenten på
http://www.4guysfromrolla.com/webtech/071199-1.shtml
Avatar billede ricky Nybegynder
31. januar 2004 - 15:30 #8
ok - jeg giver den et shot mere.. og så kommer jeg efter dig når jeg går død ;)

(det var via 4guys.. jeg selv fandt ASPTEAR - men jeg synes at 4guys artikler ofte er meget rodet og at de ofte glemmer nogle vigtige detaljer..)