Avatar billede knock Nybegynder
29. januar 2004 - 21:01 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Admin farve til tagwall..

Hej :D
Jeg har en tagwall, hvor jeg gerne vil ha' at hvis en admin skriver, så blir teksten med rød, ellers hvis det er normal bruger, så bare med sort.. Forstår ikke hvorfor det her ikke virker:

<% if ("admin") = "jeps" then response.write "<font color='red'><%=besked%></font>" %>
Nogen der ka hj&aelig;lp?
Avatar billede eagleeye Praktikant
29. januar 2004 - 21:07 #1
Har du en kolonne for hver indlæg hvem der har skrevet det?
Og hvad indeholder den kolonne?
Avatar billede knock Nybegynder
29. januar 2004 - 21:11 #2
Hm..
Jeg har en som hedder "brugernavn"
Ka du se fejlen i det kode jeg lige skrev? :P
Tror man skal skrive det s&aring;dan ( Men viker ikke ):

<% if rs("admin") = "jeps" then response.write "<font color='red'>" & rs("besked") & "</font>"
Avatar billede eagleeye Praktikant
29. januar 2004 - 21:14 #3
Ja sådan skulle kunne gøre det. Men if sætning er case sensitiv så hvis der står "Jeps" i databasen virker det ikke. Derfor kan det være en fordel at sætte lcase omkring:

<% if lcase(rs("admin")) = "jeps" then response.write "<font color='red'>" & rs("besked") & "</font>"
Avatar billede knock Nybegynder
29. januar 2004 - 21:17 #4
Hm
Hvad mener du med hvis der st&aring;r jeps i databasen?
Jeg har et felt i databasen som hedder "admin" og i feltet st&aring;r der jeps hvis man er sat til det :P
Avatar billede eagleeye Praktikant
29. januar 2004 - 21:18 #5
ok, og i en if sætning er "Jeps" ikke lig "jeps" så er det skrevet med lille j?
Avatar billede knock Nybegynder
29. januar 2004 - 21:19 #6
MEN!
Databasen hvor der er et felt som hedder "admin" er i community databasen!
S&aring; hvis brugeren er logget ind, og har en status som "admin - jeps" s&aring; udskriver den beskeden med r&oslash;dt!
Avatar billede eagleeye Praktikant
29. januar 2004 - 21:21 #7
ok, men hvordan får du så kombineret brugerne navnet tagwallen til community databasen??
Avatar billede knock Nybegynder
30. januar 2004 - 06:47 #8
Hvad mener du?..
Alts&aring; hvis man er logget ind, st&aring;r ens navn der, ( I tagwallen hvor man tilf&oslash;jer ), ellers kommer der en kasse til at skrive i!
Avatar billede eagleeye Praktikant
30. januar 2004 - 16:47 #9
Når du gemmer en besked i tagwall tabellen tilføjer du nogle kolonner som sikker er:
navn, besked, dato

Når du vil skrive beskeden ud vil du tjekke om den person som såtr i navn er admin ?
Hvis ja udskriv farven i rød?

For du kan tjekke om et navn er admin skal man slå op i den tabel som indeholder den information.
Avatar billede knock Nybegynder
31. januar 2004 - 12:20 #10
Hm.. Forstod ikke?
Admin = Jeps, forg&aring;r i community databasen
Tagwall forg&aring;r i tagwall databasen
Avatar billede knock Nybegynder
01. februar 2004 - 13:59 #11
..lukker..
Avatar billede discowarp9 Nybegynder
23. februar 2004 - 23:37 #12
Hvis du skulle være interesseret endnu så skyldes fejlen at du midt i response sætningen sætter endnu en asp sektion.
Omskriv eventuelt til:
<% if session("admin") = "jeps" then response.write "<font color='red'>" & besked & "</font>" %>
Det indebærer at du gemmer adminoplysningen i et session-objekt, hvilket egentligt er meget hensigtsmæssigt.
-Peter