Avatar billede sigsten Nybegynder
29. januar 2004 - 15:32 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Run time error

Hejsa...

Jeg har en et lille excel regneark, hvori der er opsat nogle formler for at udregne nogle forskellige data.
(det er ikke mig der har lavet det og ved ikke noget om hverken excel eller Visual Basic)

Når jeg trykker på en af knapperne indsat i regnearket får jeg følgende fejlmeddelse:

Run-time error '-2147024809 (80070057)
The item with the specific name wasn't found

Then I get the possibility to debug and then enters Visual Basic and this line is marked: ActiveSheet.Shapes("Line 16").Select

Hvad kan det være...kan jeg få nogle pointer til hvad der kan være galt...??

Håber nogle kan hjælpe!!
Avatar billede sjh Nybegynder
29. januar 2004 - 15:35 #1
måske der bare skal stå (16) : ActiveSheet.Shapes(16).Select
Avatar billede sigsten Nybegynder
29. januar 2004 - 15:41 #2
Når jeg ændre det får jeg en anden run time error der siger:

Run-time error '28'

Out of stack space
Avatar billede sjh Nybegynder
29. januar 2004 - 15:41 #3
ellers måske sådan :

Call Sheets.Select("Line 16")

jeg kan ikke finde noget Shapes under ActiveSheet. <- Shapes
Avatar billede slo Nybegynder
02. februar 2004 - 12:24 #4
Såvidt jeg kan forstå på din fejlmeddelelse etc. så er det fordi det objekt du ønsker at tilgå ("Line 16" på det aktive sheet) ikke findes på det ark du er i gang med at arbejde med.
***
En nem måde at komme af med denne fejl er at sætte et udkommenteringstegn (') foran linien ActiveSheet.Shapes("Line 16").Select eller slette linien helt - problemet er bare at der måske kommer flere fejl senerehen som følge af fejlen.
***
En anden måde er at forsøge med at indsætte flg. linie ovenover:
Thisworkbook.Worksheets("MitArk").Activate
hvor du ændrer MitArk til arkets rigtige navn. Det vil måske / måske ikke hjælpe!
Avatar billede sigsten Nybegynder
02. februar 2004 - 12:34 #5
Slo... Tak for det - Det virker umiddelbart som om det løser problemet, jeg har dog ikke tjekket det nok igennem for at se om det skaber andre fejl!!

:o)
Avatar billede sigsten Nybegynder
02. februar 2004 - 12:35 #6
Ups :o)