Avatar billede wedellsborghovedlys Nybegynder
29. januar 2004 - 13:53 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Vedhæft billede i mailform via hjemmeside

Hej
Jeg bruger denneher til min "kontakt" formular til vores hjemmeside:

<%@ Language=VBScript %>
<%
if Request.Form("sendknap") = "Send" then
    ' -- Hent form-felter
    firma = Request.Form("firma")
    navn = Request.Form("navn")
    email = Request.Form("email")
    telefon = Request.Form("telefon")
    kommentar = Request.Form("kommentar")

    ' -- Saml emailens tekst
    body = firma & vbCrLf & navn & vbCrLf & email & vbCrLf & telefon
    body = body & vbCrLf & vbCrLf & "Evt. kommentar: " & vbCrLf & vbCrLf & kommentar

    ' -- Klargør AspMail
    Set Mailer = Server.CreateObject("SMTPsvg.Mailer")
    Mailer.FromName = "xxx"
    Mailer.FromAddress = "xxx"
    Mailer.RemoteHost = "xxx"
    Mailer.AddRecipient "xxx","xxx"
    Mailer.Subject = "Henvendelse fra hjemmsiden"
    Mailer.BodyText = body

    ' -- Send mailen
    If Mailer.SendMail Then
        Response.Write("Vi har modtaget beskeden")
    Else
        Response.Write("Der skete en fejl. Fejlen var: " & Mailer.Response)
    End If
Else
%>
<form method="post" action="kontakt.asp">
  <table border="0" STYLE="table-layout: fixed" width="100%" class="text_main">
    <tr>
      <td width="11%">Firma</td>
      <td width="89%"><input type="text" name="firma" size="31"></td>
    </tr>
    <tr>
      <td width="11%">Navn</td>
      <td width="89%"><input type="text" name="navn" size="31"></td>
    </tr>
    <tr>
      <td width="11%">Email</td>
      <td width="89%"> <input type="text" name="email" size="31"></td>
    </tr>
    <tr>
      <td width="11%">Telefon</td>
      <td width="89%"> <input type="text" name="telefon" size="31"></td>
    </tr>
    <tr>
      <td width="100%" colspan="2"><br>Kommentar<br><br> <textarea name="kommentar" rows="5" cols="31">Skriv eventuelt kommentar her</textarea><br><br>
  <input type="submit" name="sendknap" value="Send">
      </td>
    </tr>
  </table>
</form>
<%
End If
%>

Hvordan kan jeg inkludere muligheden for, og KUN MULIGHEDEN for at kunden kan loade et billede med op?
Avatar billede wedellsborghovedlys Nybegynder
29. januar 2004 - 14:07 #1
Og en anden ting, hvordan får jeg en dropdown menu, eller en select ting eller hvad det hedder?
Avatar billede wedellsborghovedlys Nybegynder
30. januar 2004 - 09:21 #2
Nåede frem til select name=blabla.. men kan ikke finde ud af at få den med i formularen der sendes som mail.

Er der overhovedet ingen af jer ASP eksperter der kan hjælpe her?
Avatar billede wedellsborghovedlys Nybegynder
07. februar 2004 - 23:51 #3
lukker