Avatar billede mikmakmuk Nybegynder
29. januar 2004 - 13:25 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Generalt Spørgsmål

Er det rigtigt forstået at den server som lotus notes bygger på hedder domino. Det kan godt være det er et dumt spørgsmål, men det er vigtigt for mig at vide. Sagen er at jeg skal lave en applikation som kan håndterer data som kommer fra notes :-) Ind til videre har jeg forstået at data ligger i tekstfiler med nogle skilletegn.
Avatar billede je79ayps Novice
29. januar 2004 - 13:27 #1
Det er korrekt.
Avatar billede mikmakmuk Nybegynder
29. januar 2004 - 13:32 #2
Okay. Tak for det :-)
Avatar billede zoomtek Nybegynder
14. februar 2004 - 11:53 #3
Data i Lotus Notes ligger ikke i tekst-filer, men derimod i nsf-filer, som er Lotus's eget database-format. Derfra kan man lave tekstfiler, benytte odbc, generere XML og en række andre metoder. LEI er limosine-versionen, hvor flere systemer - f.eks. Lotus Notes og SAP kan køre on-line så ændringer ændres dynamisk i begge systemer samtidig.

Skriv evt. soren@zoomtek.dk
Avatar billede mikmakmuk Nybegynder
14. februar 2004 - 12:28 #4
Jeg prøvede at skrive til dig på den mail du gav mig uden held

Det handler helt konkret om at jeg er det at lavet et trådløt system som gerne skulle kunne kommunikerer med Lotus. Jeg bruger JAVA. Mit problem er at jeg savner en Domino server. Grunden til at jeg laver det er fordi jeg gerne vil lave en prototype at et system som kan komunikere med forskellige systemer. Jeg har allerede lavet det så det spiller med en MySQL DB, men jeg vil også gerne have det til at virke med Lotus. Hvis du vil se hvad jeg allerede har lavet så lad mig lige vide det.
Avatar billede zoomtek Nybegynder
15. februar 2004 - 21:30 #5
hmmm. soren@zoomtek.dk burde virke. Prøv evt. info@zoomtek.dk
Jeg vil gerne se hvad du har lavet og hvad kravspec er. Det lyder som et spændende projekt. Ring evt. 2855 9384.
Avatar billede mikmakmuk Nybegynder
15. februar 2004 - 22:06 #6
Det er det bestemt også. Der er ikke nogen konkret kravspec endnu. Jeg vil bare gerne lære hvordan man kommunikerer med lotus. Det er jo lidt mere kompliceret når man ikke kan bruge SQL :-)