Avatar billede c971875 Nybegynder
25. januar 2001 - 13:03 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

[Microsoft][ODBC Micrsoft Access Driver] Too many client tasks

Jeg kører med IIS på en NT4 platform. Jeg udvikler et website baseret på en Access97 db. På min testmaskine får jeg ovenstående fejl. På den rigtige server får jeg aldrig fejl.
Hvad kan det skyldes? Er det fordi jeg ikke får lukket et recordset eller hvad? Hvis det er, hvorfor er det så kun den ene maskine der laver denne fejl? Kan det være en setting ved IIS? og hvilken.
Som det er nu, kan jeg ikke engang loade tre frames uden at få den fejl.
Avatar billede kasseper Nybegynder
25. januar 2001 - 13:26 #1
Der er sandsynligvis et recordset du ikke får lukket....
Det resultere i at din server får fyldt dens tråd lager op.
Måske har den ene maskine et størrer tråd lager end den anden.

Post koden, her :
Avatar billede bojohansen Nybegynder
25. januar 2001 - 13:34 #2
Det kan skyldes at din test maskine ikke har så meget ram, og du måske kalder en side som skal udføre for mange request. et eller andet og derfor blokker serveren.........for lidt system resurser gør selvfølgelig at du ikke kan hente 100 records op på en side, derfor prøv at begrænse det til måske 10 records og lav så en lille navigations bar \"Du ser nu record 1-10 af 100.

Men som kasseper siger : post lige koden
Avatar billede c971875 Nybegynder
25. januar 2001 - 14:45 #3
Min server, som ikke giver problemer, har 128 meg RAM. Testmaskinen, som gør knuder,  har derimod 512 meg.
Jeg har også prøvet at stoppe og starte IIS (net stop iisadmin). Allerede første gang jeg skal se siden, herefter får jeg problemer.

Den samlede kode er et større omgang. Den linie, hvor fejlen opstår er den anden af de to følgende:

set myConnection = server.CreateObject(\"ADODB.Connection\")
myConnection.Open \"DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=\" & Server.MapPath (\"PME.mdb\")

Nu står der jo at der er too many tasks til Access driveren. Jeg har sådan set bare kopieret databasen fra webserveren over til testmaskinen. Kan det tænkes at der var en masse tasks igang på serveren da jeg kopierede databasen, og at den af en eller anden grund ikke afslutter dem, når databasen bliver kopieret over på en anden maskine?
Avatar billede kasseper Nybegynder
25. januar 2001 - 15:56 #4
husker du at lukke dine forbindelser ??????
altså
nederst i din kode :

myConnection.close
Set myConnection = Nothing

???????????????????????????
Avatar billede bojohansen Nybegynder
25. januar 2001 - 18:06 #5
Du bruger ikke en Access 97 connection driver men en 2000 driver string.

Kan ikke lige huske hvordan en 97\'er ser ud.
Avatar billede c971875 Nybegynder
26. januar 2001 - 08:41 #6
Jeg mener helt bestemt at jeg lukker mine forbindelser. Jeg må til at undersøge det lidt nærmere.
Hvis der er rigtigt at det er en forkert driver connection jeg bruger, kunne det være rart at få den rigtige. Hvor finder jeg ud af hvordan sådan en streng skal se ud?