Avatar billede camelo2 Nybegynder
28. januar 2004 - 16:45 Der er 19 kommentarer

Et bip og puteren lukker

Hej alle.

Min kærestes puter gør vrøvl. Når hun tænder den, så kommer der et "opstartsbip", som normalt og så lukker puteren ned i samme øjeblik. hun har ikke pillet ved noget(kan hun ikke finde ud af ;) ), så det er ret underligt synes jeg. Nogend er ved hvad det betyder, når dette bip+nedlukning kommer? Har aldrig oplevet det før. Det er svært at beskrive helt præcist, da jeg kun har hørt om det over telefon. Men kom lige emd jeres bud :)

Tak.
Avatar billede peet-49 Novice
28. januar 2004 - 16:48 #1
Lyder som en strømforsyningsfejl.
Avatar billede camelo2 Nybegynder
28. januar 2004 - 16:50 #2
Hvordan finder jeg ud af om det er?

Glemte at nævne, at puteren i går var tvunget til lukning via "at holde tænd/sluk kanppen inde", men efterfølgende virkede den fint. Det har vel intet med det at gøre? Det er jo kommet pludseligt.
Avatar billede anuseren Nybegynder
28. januar 2004 - 16:52 #3
Hvis det er sket lige efter... Så hænger tingene nok sammen... :)
Avatar billede camelo2 Nybegynder
28. januar 2004 - 16:53 #4
Det er som sagt IKKE sket lige efter.
Avatar billede anuseren Nybegynder
28. januar 2004 - 17:00 #5
igår = lige før...

Hvis den laver en underlig dagen inden den går ned... Så hænger det nok sammen.
Avatar billede camelo2 Nybegynder
28. januar 2004 - 17:01 #6
ok... Så siger vi det. Det er bare underligt at den virker efterfølgende.

Men... Hvad er der galt? Det er jo intet svar^^ :(
Avatar billede camelo2 Nybegynder
29. januar 2004 - 15:41 #7
Ingen der kan hjælpe? :(
Avatar billede zhark Nybegynder
29. januar 2004 - 17:11 #8
Det er jo svært at hjælpe i den situation, du ved ikke rigtigt noget om sagen og - vi er jo helt ude på gæt!
Eet beep = POST (Power On Self Test), det er jo fint nok og fortæler egentligt at alt (umiddelbart) er OK... men det er det jo ikke og der er ikke rørt ved noget?
PSUen kan være dårlig og ikke levere strøm nok eller... Det havde været nemmere at gætte hvis der så kom flere beeb :)
Avatar billede camelo2 Nybegynder
29. januar 2004 - 18:13 #9
Ja det er jo det. Jeg ville også finde det noget nemmere hvis der var flere beeps ;)

Men... Det er der jo ikke... Så bare gæt! Det er det eneste I kan gøre :)

Hvad bør jeg prøve? Udskifte nogle dele eller noget??
Avatar billede camelo2 Nybegynder
29. januar 2004 - 19:16 #10
Hmmm...

Nu har jeg set det med mine egne øjne ;) Det er et beep måske en meget lille smule længere end et normalt opstarts-beep. Ka det overhovedet have nogen indflydelse hvis jeg prøver ta flytte rundt på nogle jumpere? Eller noget? Hvad bør jeg gøre?
Avatar billede zhark Nybegynder
29. januar 2004 - 20:04 #11
Et laangt beeb er (normalt) ram problemer! Jeg nener absolut ikke du skal pille ved jumpere. Men evt. f. eks. prøve andre ram, andet grafikkort eller lignende.
Naturligvis kontrollere cabler, noger er åbenbart gået, men det vil bestemt ikke kunne klares med at flytte jumpere :)
Avatar billede zhark Nybegynder
29. januar 2004 - 20:07 #12
Du kan f.eks. lige tage siden af og se om køleren på processor køre, men naturligvis ikke pille ved noget når der er strøm på!
Avatar billede zhark Nybegynder
29. januar 2004 - 20:12 #13
Når du siget eet beep, så stopper den! Og det er "STOP"? Altså ikke bare sådan der ikke kommer noget på skærmen?
Avatar billede fromsej Praktikant
29. januar 2004 - 20:32 #14
Lyder også som Ramproblemer i mine ører.
Avatar billede camelo2 Nybegynder
30. januar 2004 - 17:20 #15
HAH! :D Jeg fiksede sgu lige problemet i går aftes på egen hånd :D Jeg kunne ikke finde manualen til hendes puter, så jeg valgte en tilfældig jumper og flyttede rundt på den. Og jeg valgte rigtigt! Lucky me! Jeg nulstillede CMOS'en eller hvad fanden det hedder :) Og så virkede skidtet :D Hurra for mig ;)
Avatar billede fromsej Praktikant
31. januar 2004 - 10:11 #16
*G*
Huskede du så at spille lotto også, med det held?
Avatar billede camelo2 Nybegynder
31. januar 2004 - 12:21 #17
Nej men jeg laver en Tips 13 i dag og håber på en 12'er som for 3 uger siden :P Hehe... Tak for hjælpen anyways gutter :D
Avatar billede zhark Nybegynder
31. januar 2004 - 13:39 #18
fromsej>
Når dette altså var sagen, vil du så ikke mene en "load bios default" (som er lidt mindre barsk) skulle kunne gøre det?
Avatar billede fromsej Praktikant
31. januar 2004 - 16:42 #19
Jo, det burde det gøre, men det er hypotetisk nu.