Avatar billede alnoee Nybegynder
25. januar 2001 - 12:52 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Ping i ASP....

Nogen derved hvordan (eller om det kan lade sig gøre) at pinge en IP, og hvis der modtages et svar så opdateres siden så der står

IP: xxx.xxx.xxx.xxx er Online (hvis svar modtager)

IP: xxx.xxx.xxx.xxx er offline (hvis svar ikke modtages)

Hvor xxx.xxx.xxx.xxx er en IP
Avatar billede drean Nybegynder
25. januar 2001 - 13:34 #1
Nej det kan det ikke, ikke uden et komponent. Men du kan jo prøve at kigge på denne side hvis det er en webserver du vil \"pinge\":

http://www.asp101.com/samples/http.asp

Der må det jo kunne lade sig gøre at læse hvilken status kode den giver f.eks: 200 ok eller 404 fejl. Men jeg ved ikke om det kan lade sig gøre.
eller skal du have fat i et komponent, prøv eventuelt at kigge på
http://www.serverobjects.com/products.htm#free
Hvor der er en komponent som hedder ASPPing.
Avatar billede cyigen Nybegynder
25. januar 2001 - 20:00 #2
ASPPng vil udskrive Pigen. Det er jo ikke det han vil have. Han vil udskrive Ip\'en!
og ja det kan godt gøres uden kompoment, men fortæl lige lidt nærmere jeg har ikke helt forstået det!
Avatar billede cyigen Nybegynder
25. januar 2001 - 20:02 #3
hvis du bare vil vide hvordan man udskriver IP\'en på en computer skriver man bare skrive:

Request.ServerVariables(\"REMOTE_ADDR\")
Avatar billede fox2k Nybegynder
25. januar 2001 - 20:21 #4
cyigen, han vil gerne have et script der gør det næsten det samme som windows ping. Her vil han altså bare gerne have det lavet så hvis der nu er svar fra ip\'en så skal den skrive ok!
Avatar billede cyigen Nybegynder
25. januar 2001 - 20:31 #5
øhhh, det forstod jeg ikke en brik af!
Avatar billede fox2k Nybegynder
25. januar 2001 - 20:36 #6
I Kør > Ping kan du fx skrive ping 172.16.20.117
så kommer der et dos-vindue frem som enten beregner hastigheden eller den kommer frem med en besked om at der ikke er noget svar fra værten...

Det samme her
Scriptet skal checke om der er noget svar fra værten. Hvis der kommer et svar skal den skrive Online ellers skal den skrive Offline
Avatar billede alnoee Nybegynder
25. januar 2001 - 21:13 #7
Jeg har brug for et script der kan pinge en computer (gerne på en bestemt port f.eks 21) således at man kan tjekke om f.eks. en FTP server er online, jeg har prøvet ASPping, men det er ikke helt det jeg leder efter !!
Avatar billede drean Nybegynder
25. januar 2001 - 23:41 #8
Kan du så ikke bruge det komponent som giver mulighed for at læse outputtet af exe/com filer og så bruge ping kommandoen ?
Avatar billede alnoee Nybegynder
26. januar 2001 - 16:34 #9
Fik det til at virke med ASPPING, hvis koden ændres til

<%
  Set Pinger = Server.CreateObject(\"AspPing.Conn\")
  Pinger.RemoteHost = \"213.237.38.225\"
  Pinger.PingCount = 1
  if InStr(1, Pinger.Ping, \"Reply from\", 1) >= 1 then
  Status = \"Online\"
  else
  Status = \"Offline\"
  End if
  Response.Write Status
  Set Pinger = nothing
%>

For god ordens skyld skal det siges at jeg _IKKE_ selv har lavet denne kode...det kan jeg desværre ikke tage æren for ;)