Avatar billede justo Nybegynder
28. januar 2004 - 16:13 Der er 6 kommentarer

problemer med formular

Jeg har denne formular og den funker fint, når nogen bestiller noget kommer der en simpel mail til mig og, der står i subjekt hvilken vare, i selve mailen står deres adr. som de selv skriver, og der står også deres email, som fra. de får en simpel returmail som tak for deres bestilling. Lige nu er alt pr. efterkrav, men vil gerne gøre så de kan vælge at overføre pengene eller betale pr. efterkrav. Der skal lave 2 radiobuttons, hvor de vælger hvad de vil og jeg kan så i mailen jg modtager se om de betaler pr. efterkrav eller overfører pengene....er der nogen der kan hjælpe.
Avatar billede justo Nybegynder
28. januar 2004 - 16:14 #1
her er koden jeg bruger nu...

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN">

<html>
<head>
    <title></title>

<link rel="stylesheet" href="shop.css" type="text/css">
<script>

<!--
function checkData()
{
var correct = true
if (document.form1.from_name.value == "") {correct = false; alert("Alle felter skal udfyldes")}
if (document.form1.from_email.value == "") {correct = false; alert("Alle felter skal udfyldes")}
if (correct){alert("Din bestilling sendes nu.")}
return correct
}
//-->

function MM_openBrWindow(theURL,winName,features) { //v2.0
  window.open(theURL,winName,features);
}
//-->
</script>

</head>

<BODY bgcolor="#000000" text="#DCDBB7" leftmargin="0" topmargin="0" marginwidth="0" marginheight="0">

<script language="JavaScript1.2" src="../menu/sample_data.js"></script>
<script language="JavaScript1.2" src="../menu/dqm_script.js"></script>

<table width="754" border="0" cellspacing="0" cellpadding="0" align="center">
  <tr>
    <td valign="top">
      <table width="754" border="0" cellspacing="0" cellpadding="0">
        <tr>
          <td></td>
        </tr>
      </table>
      <br>
      <table width="754" border="0" cellspacing="0" cellpadding="0">
        <tr>
          <td align="left" valign="top" ></td>
        </tr>
      </table>
      <table width="754" border="0" cellspacing="0" cellpadding="0">
        <tr>
          <td valign="top">
            <table width="100%" border="0" cellspacing="0" cellpadding="0">
              <tr>
                <td align="left" valign="top">
                  <table width="616" border="0" cellspacing="0" cellpadding="0">
                    <tr>
                      <td align="center" valign="top" width="400"></td>
                      <td align="right" valign="top">
                        <table border="0" cellpadding="0" cellspacing="0" >
                          <tr>
                            <td align="left" valign="top">
    <?
    if ($submit) {
    mail("xxx@xxx.dk",$subject,$body, "From: \"$from_name\" <$from_email>");
    }
    ?>

      <form name="form1"  method="post" action="" onSubmit="return checkData()">
        <table width="100%" border="0" cellspacing="0" cellpadding="0" height="100%">
          <tr>
          <td align="left" valign="top">
            <table border="0" cellspacing="4" cellpadding="0">
          <tr align="left" valign="top">
          <td colspan="2"><font size="1" face="Geneva, Arial, Helvetica, san-serif"><br>
            Alle felter skal udfyldes </font></td>
            </tr>
            <tr align="right" valign="top">
            <td align="left"> <font size="1" face="Geneva, Arial, Helvetica, san-serif"><br>
            <select name="subject" class="areaFont" value="">
            <option value="Costummade  Inget val gjort">V&aelig;lg</option>
            <option value="ST08">ST08</option>
            <option value="ST09">ST09</option>
            <option value="ST10">ST10</option>
            <option value="ST11">ST11</option>
            <option value="ST14">ST14</option>
            <option value="ST15">ST15</option>
            <option value="9479">9479</option>
            </select>
            <br>
            </font></td>
            <td align="left" rowspan="2"><font size="1" face="Geneva, Arial, Helvetica, san-serif"><br>
            </font></td>
            </tr>
            <tr align="right" valign="top">
            <td align="left"><font size="1" face="Geneva, Arial, Helvetica, san-serif">&nbsp;</font>
            </td>
            </tr>
            <tr align="right" valign="top">
            <td align="left" colspan="2"><font size="1" face="Geneva, Arial, Helvetica, san-serif"><b>
            Betalingsbetingelser:<br><br>
            Pr. efterkrav: Modtager betaler portoen.
            Op til 14 dages leveringstid. <br><br>
            &Oslash;nsker du at returnere varen,
            skal den v&aelig;re os i h&aelig;nde
            senest 10 dage efter du har modtaget
            varen.<br><br>
            Dit navn og din adresse <br></b>
            <textarea name="from_name" class="areaFont" cols="25" wrap="VIRTUAL" rows="4"></textarea>
            <br>
            </font></td>
            </tr>
            <tr align="right" valign="top">
            <td align="left" colspan="2"><font size="1" face="Geneva, Arial, Helvetica, san-serif"><b>Din
            e-mailadresse:</b><br>
            <input type="text" name="from_email" class="areaFont" size="25" maxlength="30">
            <br><br>
            </font></td>
            </tr>
            <tr align="right" valign="top">
            <td align="left"> <font size="1" face="Geneva, Arial, Helvetica, san-serif">
            <input type="submit" name="submit" value="Send" class="formbutton" >
            </font></td>
            <td align="left"> <font size="1" face="Geneva, Arial, Helvetica, san-serif">
            <input type="reset" name="Reset" value="Reset" class="formbutton" >
            </font></td>
            </tr>
            </table>
            </td>
            </tr>
            </table>
            </form>
        </td>
      </tr>
    </table>
    </td>
  </tr>
  </table>

  </td>
  </tr>
  </table>
  <br>
  </td>
  <td width="8"></td>
  <td valign="top" align="center" width="128">
  <table width="100%" border="0" cellspacing="0" cellpadding="0">
  <tr>
  <td height="40"></td>
  </tr>
  <tr>
  <td></td>
  </tr>
  </table>
  </td>
  </tr>
  </table>

    </td>
  </tr>
</table>
<table width="754" border="0" cellspacing="0" cellpadding="0" align="center">
  <tr>
    <td align="center" valign="top"></td>
  </tr>
</table>
</body>
</html>
Avatar billede ldanielsen Nybegynder
28. januar 2004 - 16:23 #2
Du laver en radiobutton sådan
<input name=Betaling value="Efterkrav" type=radio> Efterkrav
<br>
<input name=Betaling value="Overfør" type=radio> Efterkrav

og når du sender:
$samletBody = $body . "\n\nBetaling: " . $Betaling;
mail("xxx@xxx.dk", $subject, $samletBody, "From: \"$from_name\" <$from_email>");
Avatar billede justo Nybegynder
28. januar 2004 - 16:30 #3
jeg modtager en mail, men der står bare betaling og ingen andre informationer
Avatar billede justo Nybegynder
28. januar 2004 - 16:32 #4
retter lige det modtog 2 mails, den ene med kun hvor der stod betaling..og den anden som sædvane med info og varenr.
Avatar billede ldanielsen Nybegynder
28. januar 2004 - 16:43 #5
Jeg ved ikke hvorfor du får to mails?!!

- men jeg gik ud fra at $body indeholdt det du ville have i mailens body?

linien:
$samletBody = $body . "\n\nBetaling: " . $Betaling;

skulle gerne samle adressen og betalingsvalget til én variabel, $samletBody, som du skal bruge i næste linie. Kan du selv klare det (dårligt tid nu)
Avatar billede justo Nybegynder
28. januar 2004 - 16:46 #6
hej hvis du får tid, kan du måske se hvad der går galt?
her er koden

<?
        $samletBody = $body . "\n\nBetaling: " . $Betaling;
mail("xxx@xxx.dk", $subject, $samletBody, "From: \"$from_name\" <$from_email>");
    ?>
                              <form name="form1"  method="post" action="simpelteksempel.php" onSubmit="return checkData()">
                                <table width="100%" border="0" cellspacing="0" cellpadding="0" height="100%">
                                  <tr>
                                    <td align="left" valign="top">
                                      <table border="0" cellspacing="4" cellpadding="0">
                                        <tr align="left" valign="top">
                                          <td colspan="2"><b>Pia Mari smykker<br>
                                            </b><br>
                                            Alle felter skal udfyldes </td>
                                        </tr>
                                        <tr align="right" valign="top">
                                          <td width="154" align="left"> <br>
                                            <select name="subject" class="areaFont" value="">
                                              <option value="Costummade  Inget val gjort">V&aelig;lg</option>
                                              <option value="2623">2623</option>
                                              <option value="2624">2624</option>
                                              <option value="2749">2749</option>
                                              <option value="2705">2705</option>
                                              <option value="2750">2750</option>
                                              <option value="2743">2743</option>
                                              </select>
                                            <br>
                                          </td>
                                          <td width="50" rowspan="2" align="left"><br>
                                          </td>
                                        </tr>
                                        <tr align="right" valign="top">
                                          <td align="left"><input name=Betaling value="Efterkrav" type=radio> Efterkrav
                                            <br>
                                                <input name=Betaling value="Overfør" type=radio>
                                            Overfører til konto </td>
                                        </tr>
                                        <tr align="right" valign="top">
                                          <td align="left" colspan="2"><b> Betalingsbetingelser:<br>
                                            <br>
                                            Pr. efterkrav: Modtager betaler portoen.
                                            Op til 14 dages leveringstid. <br>
                                            <br>
                                            &Oslash;nsker du at returnere varen,
                                            skal den v&aelig;re os i h&aelig;nde
                                            senest 10 dage efter du har modtaget
                                            varen.<br>
                                            <br>
                                            Dit navn og din adresse <br>
                                            </b>
                                            <textarea name="from_name" class="areaFont" cols="25" wrap="VIRTUAL" rows="4"></textarea>
                                            <br>
                                          </td>
                                        </tr>
                                        <tr align="right" valign="top">
                                          <td align="left" colspan="2"><b>Din
                                            e-mailadresse:</b><br>
                                            <input type="text" name="from_email" class="areaFont" size="25" maxlength="30">
                                            <br>
                                          </td>
                                        </tr>
                                        <tr align="right" valign="top">
                                          <td align="left">
                                            <input type="submit" name="submit" value="Send" class="formbutton" >
                                          </td>
                                          <td align="left">
                                            <input type="reset" name="Reset" value="Reset" class="formbutton" >
                                          </td>
                                        </tr>
                                      </table>
                                    </td>
                                  </tr>
                                </table>
                              </form>