Avatar billede seby Nybegynder
28. januar 2004 - 09:48 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Hvordan importer man ca. 100 små tekst filer til et word doc

Hej Ekspert(er)
Hvordan importer jeg ca. 100 små tekst filer (3 linier) til et word doc ...
Helst i en operation
Og gerne så der er en ekstra linie mellem hver importeret fil.

Rigtig mange tak for hjælpen!
- seby
Avatar billede bufferzone Praktikant
28. januar 2004 - 09:55 #1
Jeg er aldrig stødt på en færdig rutine der kan dette, man jeg er sikker på at du kan lave noget VB der kan gøre dette. Hvor let det bliver afhænger af hvilket format de små tekstfiler ligger i, samt hvordan de er navngivet.

Du kunne evt. oprette et spørgsmål under opgaver - programmering, og høre om de´r ikke er en ekspert, der vil programmere sådan en rutine til dig
Avatar billede seby Nybegynder
28. januar 2004 - 09:59 #2
Det lyder som en god ide!
Tusinde tak - seby
Avatar billede rvm Nybegynder
28. januar 2004 - 10:02 #3
Prøv denne:

Sub Løkke()

StartDokument = ActiveDocument.Name

  With Application.FileSearch
        .NewSearch
        .LookIn = "C:\Documents and Settings\rima2-pc1\Skrivebord\Kodeeksempler"
        .FileName = "*.doc"
        .SearchSubFolders = True
        .Execute
        .FileType = msoFileTypeWordDocuments

        For i = 1 To .FoundFiles.Count
            Documents.Open FileName:=.FoundFiles(i)
            Selection.WholeStory
            Selection.Copy
            ActiveDocument.Close False

            Application.Documents(StartDokument).Activate
            Selection.Paste
            Selection.EndKey Unit:=wdLine
            Selection.TypeParagraph
        Next
    End With
End Sub
Avatar billede rvm Nybegynder
28. januar 2004 - 10:04 #4
->Bufferzone: Vi svarer da med glæde på programmeringsspørgsmål i denne kategori...
Avatar billede seby Nybegynder
28. januar 2004 - 12:29 #5
-> rvm:
Tusinde tak for foreslaget.
Du bliver nok nødt til at hjælpe en anelse med hvordan jeg bruger dine koder. Og hvordan jeg givr point til dig hvilket ikke er ligetil da du brugte en "kommentar".
- seby
Avatar billede hcma Novice
28. januar 2004 - 13:13 #6
seby >> for at give rvm points er du nok nødt til at oprette et nyt spørgsmål, da du allerede har givet bufferzone alle pointene her.
Det kunne jo også være at bufferzone (som er en gentleman) synes det var lidt for lettjente point han fik og vil tilbageføre nogle af dem til dig, så du har lidt at dele ud af igen.
Avatar billede bufferzone Praktikant
28. januar 2004 - 19:43 #7
Seby læg et svar her
http://www.eksperten.dk/spm/458300

catbody>Jeg er bestemt ikke en gentleman, prøv at læse min karma, Jeg svare på ting jeg ikke ved noget om, og stjæler andres svar. Det er sådan jeg er kommet på top 10. Tippet er hermed givet videre.
Avatar billede hcma Novice
28. januar 2004 - 21:56 #8
bufferzone >>  rønnebærrene må være sure, sagde....  ;o)
Du har lige få et + (plus) fra mig for fair optræden.
hilsen
hcma/catbody