Avatar billede loss Nybegynder
28. januar 2004 - 09:34 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

Returner Null If Count = 0 - Stored procedure

hej.

Jeg har en stored proc. som laver et count for hver dag i den indeværende mdr.

Det jeg har brug er at hvis Counten returner et 0 så skal stored proc. returnere et DBnull.

Ligesom man kan returnere en anden værdi hvis resultatet er null med ISNULL funktionen. fx..

SELECT ISNULL("test", NyVærdi) AS Antal, ISNULL("test2", NyVærdi) AS Antal2,.............

Nogen der kan hjælpe med det...
Avatar billede trer Nybegynder
28. januar 2004 - 09:38 #1
hvad med således

create procedure getcount (@c int output)
as
begin
  select @c = count(*) from table
  if @c=0 then set @c=null
end
go
Avatar billede loss Nybegynder
28. januar 2004 - 09:41 #2
jo men der er 31 outputs, og den returnere direkte til en Crystal Report rapport.. som jeg vil være lidt træt af at skulle lave om (laaaaang tid) :) Så det ville være rart hvis man kunne ligge det direkte ind i select statementen.. også pænere.. men ellers en brugbar løsning
Avatar billede trer Nybegynder
28. januar 2004 - 12:24 #3
ikke noget problem, således:

select case count(*) when 0 then null else count(*) end from tabel1
Avatar billede loss Nybegynder
28. januar 2004 - 14:02 #4
fik lavet løsning inde i Crystal report..