Avatar billede javanewbie Nybegynder
27. januar 2004 - 23:12 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Læse og skrive til tekstfil fra makro

Nogen der har et godt eksempel på hvordan man kan læse og skrive til en flad tekstfil fra en Word-makro?
Avatar billede -bom- Nybegynder
27. januar 2004 - 23:25 #1
Sub Test()
'
' Test Macro
' Macro recorded 27-01-2004 by Ole R
'
    Selection.WholeStory
    ActiveDocument.SaveAs FileName:="test.txt", FileFormat:=wdFormatText, _
        LockComments:=False, Password:="", AddToRecentFiles:=True, WritePassword _
        :="", ReadOnlyRecommended:=False, EmbedTrueTypeFonts:=False, _
        SaveNativePictureFormat:=False, SaveFormsData:=False, SaveAsAOCELetter:= _
        False, Encoding:=1252, InsertLineBreaks:=False, AllowSubstitutions:=False _
        , LineEnding:=wdCRLF
End Sub
Avatar billede -bom- Nybegynder
27. januar 2004 - 23:27 #2
her blev der skrevet til filen test.
Avatar billede -bom- Nybegynder
27. januar 2004 - 23:30 #3
Her kommer så hvor filen bliver læst

Sub Test_read()
'
' Test_read Macro
' Macro recorded 27-01-2004 by Ole R
'
    Documents.Open FileName:="test.txt", ConfirmConversions:=False, ReadOnly:= _
        False, AddToRecentFiles:=False, PasswordDocument:="", PasswordTemplate:= _
        "", Revert:=False, WritePasswordDocument:="", WritePasswordTemplate:="", _
        Format:=wdOpenFormatAuto, XMLTransform:="", Encoding:=1252
End Sub
Avatar billede javanewbie Nybegynder
27. januar 2004 - 23:44 #4
Ahhh. Jeg var måske ikke præcis nok i min angivelse. Jeg vil ikke bare gemme dokumentet som tekstfil. Jeg vil kunne gemme nogle data, som jeg kan hente ind igen næste gang dokumentet åbnes.
Avatar billede sbm Nybegynder
28. januar 2004 - 00:19 #5
Avatar billede javanewbie Nybegynder
28. januar 2004 - 00:22 #6
Lige akkurat! :-)
Avatar billede -bom- Nybegynder
28. januar 2004 - 23:23 #7
Okay, okay, så manglede der lige lidt, helt ok du har fået en løsning og det er det vigtigste.