Avatar billede altec Nybegynder
27. januar 2004 - 22:15 Der er 8 kommentarer

php formmail

Hej.

Jeg søger et php eller html formmail script. Det skal have den funktion at:

Når brugeren har udfyldt alle felter, sendes der en kvittering til brugerens e-mail, med informationer fra dem som han selv har indtastet.

Samtidig søger jeg et enkelt php eller html loginsystem, håber også nogle kan hjælpe med dette..

på forhånd tak og fortsat god aften....
Avatar billede madsras Nybegynder
27. januar 2004 - 22:53 #1
vedr. login-systemet, ska det være til en eller flere brugere?
til bare en bruger, ka det gøres vedhjælp af et par enkelte linier...
Avatar billede madsras Nybegynder
27. januar 2004 - 23:12 #2
En lidt simpel løsning til formmail scriptet, kunne være at istedet for at sende en kvittering, så bliver der bare sendt en kopi til både din mail og den mail brugeren indtastede. Det virker selvfølgelig ikke lige så proff, men det er meget lettere.

F.eks. på den login-side jeg anvender på min hjemmeside:

<?php
// Fyld i brugernavn og password
$username = "brugernavn";
$password = "password";
if ($_POST['txtUsername'] != $username || $_POST['txtPassword'] != $password) {
?>
<form name="form" method="post" action="<?php echo $_SERVER['PHP_SELF']; ?>">
    <p><label for="txtUsername">Brugernavn:</label>
    <br /><input type="text" title="Indtast dit brugernavn" name="txtUsername" /></p>
    <p><label for="txtpassword">Password:</label>
    <br /><input type="password" title="Indtast dit password" name="txtPassword" /></p>
    <p><input type="submit" name="Submit" value="Login" /></p>
</form>
<?php
}
else {
?>
<p>Dette er den beskyttede side. Password skal angives for at få adgang til dette!</p>
<?php
}
?>
Avatar billede altec Nybegynder
28. januar 2004 - 09:44 #3
Login systemet skal bruges til flere brugere...

Håber du kan hjælpe mig med formmailen også...
Avatar billede avminarm Juniormester
28. januar 2004 - 09:59 #4
loginsystemer kan du finde på showsource.dk eller på www.wagners.dk/php - find kodestumpen SMUL = Simlple Multiple User Login
Avatar billede avminarm Juniormester
28. januar 2004 - 13:39 #5
forslag til mail form (ikke testet):

<form method=post action="<?php echo $_SERVER['PHP_SELF']; ?>">
Navn: <input type="text" name="navn"><?php if(isset($_POST['s1']) && empty($_POST['navn'])) { echo "Du mangler at udfylde navn"; } ?><br>
Email: <input type="text" name="email"><?php if(isset($_POST['s1']) && empty($_POST['email'])) { echo "Du mangler at udfylde email"; } ?><br>
Besked: <textarea name="besked" rows="5" cols="15"></textarea><?php if(isset($_POST['s1']) && empty($_POST['besked'])) { echo "Du mangler at udfylde besked"; } ?><br>
<input type="submit" name="s1" value="Send">
</form>

<?php

    //RET TIL HER UNDER
    $minemail = "din@mail.dk"; //Ændre her
    $emne = "Formmail fra min hjemmeside"; //Ændre her
    $site = "Hjemmesidenavn"; //HP navn eller lign
    $returnmsg = "Tak for din email - den vil blive behandlet snarest"; //returbesked til bruger
    $returnemne = "Din henvendelse"; //emne på returmail til bruger

  if(isset($_POST['s1'])){
    if(!empty($_POST[navn]) && !empty($_POST[email]) && !empty($_POST[besked])) {
    $msg = "Mail fra:\t$_POST[navn]\r\n";
    $msg .= "E-Mail:\t$_POST[email]\r\n";
    $msg .= "besked:\t$_POST[besked]\r\n\r\n";

    $returnheaders = "From: $site <> \r\n";
    $returnheaders .= "Reply-To: $minemail\r\n\r\n";
    $returnmail = $_POST['email'];

    $mailheaders = "From: Formmail <> \r\n";
    $mailheaders .= "Reply-To: $_POST[email]\r\n\r\n";
    mail($minemail, $emne, $msg, $mailheaders);
    mail($returnemail, $returnemne, $returnmsg, $returnheaders);
    echo "mail blev sendt! + der er sendt en mail til din egen e-mail adresse: ".$_POST['email'];
    }
    else{
    echo "der opstod en fejl";
    }
?>
Avatar billede altec Nybegynder
28. januar 2004 - 15:12 #6
tak, jeg vil lige prøve php scriptet og se og det virker...Skal siden gemmes som eks. formmail.php, eller kan den bare gemmes som formmail.htm - og må man både have .htm og .php sider på sin hjemmeside..

Findes det formmail script, også i html med auto respons????

på forhånd tak igen
Avatar billede avminarm Juniormester
30. januar 2004 - 18:39 #7
Scriptet kan imndeholde både HTML oh PHP. PHP er et scripting sprog, som kan "generere" HTML.

Det kan komme til at se ud lige som du vil have det - det er bare lige noget jeg hurtigt smækkede sammen fra et gl. script

filen skal hede: hvadduvil.php
Avatar billede avminarm Juniormester
04. februar 2004 - 11:15 #8
virker det ?