Avatar billede 5floor Nybegynder
27. januar 2004 - 18:52 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

Kan ikke få Executable fil til at fungere

Hej.
Jeg har et program der arbejder på en database, en MySql database..
Jeg har via JBuilder nu lavet en .exe fil, så man kan installere programmet på klienter uden selve udviklingsmiljøet.
Problemet er bare, at programmet ikke kører, ikke ret lang tid i hvert fald.
Man får inlogsningsvinduet frem, men når man har indtastet bruger+password, da fejler programmet.
Det ser ud som om, at det er så snart, at programmet skal arbejde med databasen?

Er der nogle detr har pålevet tilsvarende problemer med executable filer lavet i JBuilder og MySql?

Er der noget jeg skal være opmærksom på at ændre da man ikke afvikler progarmmet fra selve udviklingsværktøjet?????

Med venlig hilsen

Mads Frisenette
Avatar billede arne_v Ekspert
27. januar 2004 - 18:57 #1
Får du MySQL JDBC driver har filen distribueret med ?
Avatar billede 5floor Nybegynder
27. januar 2004 - 19:04 #2
Det er jeg ikke sikker på at jeg forstår?

Umiddelbart er det eneste jeg får, når jeg laver en .exe fil, er netop denne fil.exe

Driveren til Mysql har jeg liggende i en mappe og henvist til den i JBuilder(configure JDK's).
Avatar billede arne_v Ekspert
27. januar 2004 - 19:07 #3
jar filen skal pakkes med ned i din EXE sammen med din kode.
Avatar billede 5floor Nybegynder
27. januar 2004 - 19:13 #4
I JBuilder opretter man først Native Executable. Den indeholder en .jar fil, selve projektet(en mappe med alle klasserne) og en exe-fil. Denne kan man højreklikke på og vælge "make", dette generere den overordnede .exe fil.
SÅ jeg ved ikke om den gør det du siger?

Kan jeg lave .exe filen manuelt, altså uden JBuilder?
Avatar billede arne_v Ekspert
27. januar 2004 - 19:20 #5
Jeg har aldrig selv brugt den feature i JBuilder.

Men der skal være et sted at angive evt. ekstra jar filer som også
skal med.
Avatar billede 5floor Nybegynder
27. januar 2004 - 20:22 #6
Nå, fik det til at fungere nu.
Satte min odbc anderledes op.
Nu har jeg dog et nyt problem.
Kører man programmet fra .exe filen, da har den problemer med de steder hvor jeg har brugt booleans(har i mysql brugt featuren 'enum'). Er det derfor jeg for fejl, skal jeg bruge en anden boolean-funktion i MySql?
Avatar billede arne_v Ekspert
27. januar 2004 - 21:32 #7
Så vidt jeg ved er MySQL enums tekster, så jeg vil tro at du skal bruge
getString på dem.
Avatar billede okholm Nybegynder
27. januar 2004 - 21:34 #8
Jeg vil mene, du skal benytte dig af tinyint, hvor du kan sætte trus/false ind via Java, men i databasen fremkommer de som 1- eller 2-taller.
Det virker i hvert fald hos mig :)

Venligst,
Morten Okholm
Avatar billede 5floor Nybegynder
27. januar 2004 - 21:37 #9
Hey Morten.
Tak for hjælpen.
Det virker nu.
Arne_V, smider du ikke et svar, så du kan få dit share af points.

God aften

Greetings

Mads
Avatar billede arne_v Ekspert
27. januar 2004 - 21:42 #10
ok