Avatar billede jan_amdi Nybegynder
27. januar 2004 - 11:11 Der er 6 kommentarer

Program der udskriver sin egen kildekode

Hejsa

Er der nogen af jer som ligger inde med et eks. på et javaprogram, som udskriver sig selv - dvs. sin egen kildekode?

Med venlig hilsen
Jan Amdi
Avatar billede dsj Nybegynder
27. januar 2004 - 11:16 #1
Så skal du i princippet lave et dekompileringsprogram som dekompilerer sine egne class-filer og udskriver, medmindre du selvfølgelige har kildekoden liggende ved siden af :)
Avatar billede jan_amdi Nybegynder
27. januar 2004 - 11:23 #2
Nix, ingen kildekode ved siden af. Det er selve programmet der udskriver sig selv - der skal udskrive sig selv (hvis det gav mening)
Ifølge kloge hoveder kan det lade sig gøre, men jeg ikke den fjerneste ide om hvordan. Men tænkte der var en masse kloge hoveder på eksperten som evt. kunne hjælpe :-)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
27. januar 2004 - 11:37 #3
Avatar billede arne_v Ekspert
27. januar 2004 - 14:54 #4
Det er en klassiker.

Erik har allerede linket til ne løsning.

Jeg mener bestemt at jeg engang har set en web side med løsninger i alle
mulige sprog.

Men kan jeg finde den lige nu ? No.
Avatar billede jkrag Nybegynder
03. februar 2004 - 20:14 #5
Her skulle være et af mange eksempler (har dog ikke testet det):
http://metastatic.org/source/quine.java

Ellers prøv på Google: java quine
eller
java quines

Et sådant selv-udskrivende program hedder en "quine", og der er tusinder af hits.
Mvh. Jan
Avatar billede arne_v Ekspert
03. februar 2004 - 20:27 #6
Nu fandt jeg den side jeg talte om:
  http://www.nyx.net/~gthompso/quine.htm